عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

شباهت واکسن برکت ایران با سینوفارم چین / واکسن انستیتو پاستور کاملا بی خطر است

یک عضو علمی ستاد مقابله با کرونا از موفقیت آمیز بودن آزمایشات بالینی واکسن های ایرانی می گوید.
کد خبر: ۱۳۱۴۰۵۷

به گزارش جام جم آنلاین ،  دکتر حمید عمادی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت و گو با جام جم آنلاین در رابطه با ایمن بودن واکسن های ساخت ایران عنوان کرد: در خوب و موثر بودن واکسن های کرونای ساخت ایران هیچ شکی نیست اما اینکه واکسیناسیون همگانی قریب الوقوع باشد یا خیر چیزی نمی دانم.

عمادی گفت: روند آزمایشات واکسن های مختلف ساخت ایران با موفقیت پشت سر گذاشته می شود  آن هم در شرایطی که در تحریم به سر می بریم و شاید تصور شود نتوان روی این موضوع مدیریت داشت.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا افزود: خط تولید واکسن راه اندازی شده است و ما امیدوار هستیم که بتوانیم حجم زیادی از واکسن ها را به صورت موفقیت آمیز تولید کنیم. من در این زمینه مسئول نیستم اما امیدوارم هر چه سریع تر تاریخ واکسیناسیون همگانی هم مشخص شود تا بتوانیم از این وضعیت خارج شویم.

وی درباره آخرین وضعیت واکسن مشترک ایران و کوبا گفت: سوبرانا (واکسن کوبایی) در حال طی کردن آخرین مراحل آزمایشات بالینی با همکاری انستیتو پاستور ایران است.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در رابطه با ساختار واکسن کووبرکت گفت: واکسن برکت در واقع یک ویروس کشته شده است که در قالب واکسن تزریق می شود. ساختار این واکسن کاملا مشابه با سینوفارم چین است.

وی اذعان داشت: اما واکسن انستیتو پاستور ایران در واقع پروتئینی است که آنتی ژن روی آن قرار گرفته، در نتیجه این واکسن بسیار بی خطر است. مشابه این واکسن های بی خطر بسیار وجود دارد همانند واکسن هپاتیت.

عمادی در پایان گفت: موثر بودن واکسن های ایرانی محرز است و امیدواریم بتوانیم هر چه سریع تر به مرحله واکسیناسیون همگانی برسیم. به این واکسن ها امید زیادی داریم.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها