سازمان هواشناسی هشدار داد؛

رگبار و رعد و برق در ۱۳ استان

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد؛

بارش در ۲۰ استان ایران / ورود سامانه بارشی جدید از چهارشنبه

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران در ۲۰ استان کشور از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا (چهارشنبه) خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۳۸۷۷

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: امروز (۱۴ اردیبهشت) فعالیت سامانه بارشی در استان‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و نیمه شمالی فارس خواهد بود و ‌پیامد آن رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش، تگرگ خواهد بود.

وی ادامه داد: در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، همدان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان بارش ‌پراکنده، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا (۱۵ اردیبهشت) سامانه بارشی در استان‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان، شمال شرق فارس فعال خواهد بود، گفت: سامانه بارشی دیگری در این روز از شمال غرب وارد کشور خواهد شد.

وی درباره فعالیت این سامانه بارشی جدید اظهار کرد: فعالیت آن در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران است.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، روزهای ‌پنجشنبه، جمعه و شنبه (۱۶، ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت) بارش در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، بخش‌هایی از شرق، جنوب شرق و مرکز کشور ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز (۱۴ اردیبهشت) افزایش نسبی دما حدود ۵ تا ۸ درجه در سواحل دریای خزر و از فردا (۱۵ اردیبهشت) تا آخر هفته جاری کاهش نسبی دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در سواحل دریای خزر و اردبیل رخ خواهد داد، اظهار کرد: فردا و ‌پنج‌شنبه (۱۵ و ۱۶ اردیبهشت) دریای خزر و از امروز (۱۴ اردیبهشت ماه) تا آخر هفته شرق دریای عمان مواج است.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ اردیبهشت) کمبی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و روز ‌پنجشنبه (۱۵ اردیبهشت) نیمه ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها