آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را اینجا در جام جم آنلاین بخوانید.
کد خبر: ۱۳۱۳۷۲۷

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است.

 

*دولت استرالیا متهم به نژادپرستی شده است چرا که پیش از این اعلام کرده بود مسافرانی که از هند به استرالیا برگردند با پنج سال زندان روبرو می شوند. این تصمیم دولت استرالیا به نژادپرستی و توهین به قوم هندی ها تلقی می شود هر چند که به نظر نمی رسد چنین باشد.

 

*اوضاع بیمارستان های هند آنچنان بحرانی و غیربهداشتی است که برخی از بیماران کرونایی ترجیح می دهند با وجود تخت کافی به سرعت فضای بیمارستان را ترک کنند و به خانه بروند.

 

*نیویورک به عنوان یکی از کلیدی ترین ایالت های نیویورک برای دومین روز پیاپی پایین ترین نرخ ابتلا را از اکتبر سال گذشته داشت.

 

*تحقیقات در آمریکا حاکی از آن است بسیاری از افرادی که دوز اول واکسن را زده اند دیگر نیازی به تزریق دوز دوم آن نمی بینند که این موضوع نگرانی های شدیدی را رقم زده است. اکنون به کسانی که نوبت اول واکسن را زده اند مدام توصیه می شود دوز دوم را فراموش نکنند و آن را حتما تزریق کنند.

 

*پروازهای خارجی پاکستان تا 80 درصد کاهش پیدا کرده که این به دلیل شیوع شدید کرونا در کشور همسایه یعنی هند است.

 

*قانون فاصله اجتماعی از ماه آینده دیگر در بریتانیا اجباری نیست اما ماسک همچنان اجبار دارد و افراد باید آن را بزنند.

 

*تحقیقات نشان می دهد شیوع ویروس کرونا و قرنطینه ناشی از آن در بسیاری از نقاط جهان از جمله چین، انگلیس، آمریکا و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی منجر به کاهش آلودگی هوا شده است.

 

*تحقیقات نشان می دهد افرادی که BMI آنها بیش از 23 باشد بیشتر در معرض ابتلا به طیف های شدید بیماری کرونا قرار دارند.  BMI یا شاخص توده بدنی روشی برای محاسبه میزان چربی‌های بدن یک فرد بر اساس وزن و قد وی است.

 

*روز گذشته 9 هزار و 969 نفر در سراسر جهان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که نسبت به روز شنبه کاهش قابل توجهی دارد. شنبه بیش از 12 هزار نفر به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها