متخصصان شرکت «آرکا فنون آریا فرتاک» نشان تجاری «هوماک» را به‌منظور ارائه سامانه‌های کنترل‌کننده هوشمند آبیاری و کنترل‌کننده اقلیم گلخانه‌ها راه‌اندازی کرده و توسعه داده‌اند

گلخانه هوشمند به سبک هوماک

شرکت صنایع الکترونیک سامع دستگاه ویژه‌ای را برای ازبین‌بردن ویروس‌ها و قارچ های موجود در هوا ارائه کرده که در دوران همه‌گیری کووید 19 کاربرد زیادی دارد

هوای پاک و بدون ویروس رابا سامع تجربه کن

کرونا از اسفند سال 98 زندگی همه ما را دگرگون کرده‏است و دغدغه‎های فراوانی به روند زندگی روزمره‌مان افزوده است.
کد خبر: ۱۳۱۳۶۱۶

در این بین هر بار خبرهای متفاوتی از تحقیقات و پژوهش ‏ها به گوش می‏رسد که ممکن است مدتی بعد تغییر کرده یا اصلاح شود اما چیزی که تا به امروز مسلم و قطعی است این است که ویروس از طریق ذرات آلوده‎ای که هنگام سرفه، عطسه و صحبت افراد به بیرون پرتاب می‏ شود می‎تواند تا مدتی در هوا بماند و باعث آلودگی در محیط ‎های بسته و در نتیجه انتقال بیماری به افراد مختلف بشود.

هوای پاک و بدون ویروس رابا سامع تجربه کن

شرکت «صنایع الکترونیک سامع» با توجه به این موضوع دستگاهی مجهز به لامپ تابنده پرتوی فرا بنفش (UV-C) تولید کرده‏است که می‎تواند هوایی که در محیط‏های بسته جریان دارد را ضدعفونی کند و ویروس‌ها، قارچ‌ها و باکتری‎های موجود در هوا را از بین ببرد.

این سیستم تا پیش از این در اتاق‎های عمل بیمارستان‎ها به کار می‎‏رفته اما شرکت صنایع الکترونیک سامع با تغییراتی که در نحوه ساخت آن ایجاد کرده توانسته آن را برای محیط‎های بسته مثل مراکز درمانی و دفاتر اداری، بانک‏ها و باشگاه‎های ورزشی و رستوران‏ها و مراکز تجاری و حتی مترو و وسایل حمل‏و‏نقل عمومی قابل استفاده کند.

شرکت «صنایع الکترونیک سامع» از سال 82 در زمینه طراحی و تولید تجهیزات الکترونیکی و هوشمندسازی ترافیک فعالیت کرده و اولین تولید‏کننده ایرانی در این حوزه به حساب می‎آید که اکنون بیش از 70درصد سهم بازار کشور در این حوزه را در اختیار دارد.

محصولات این شرکت اکنون به تمام استان‎های ایران عرضه و به کشور های همسایه هم صادر شده است.

هوای پاک و بدون ویروس رابا سامع تجربه کن

«سامع عباسی» مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک سامع می‌گوید : «با توجه به نیاز تازه‎ای که با فراگیری ویروس کووید 19 در جامعه ایجاد شد تصمیم گرفتیم در حیطه کاری خودمان گره‌ای از مشکلات ایجاد شده، باز کنیم.»

دستگاه ضدعفونی‌ کننده هوا چطور کار می‌کند؟

دستگاه تابنده پرتوهای فرابنفش، قوی‌ترین و موثرترین وسیله برای از بین بردن ویروس‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و کنترل عفونت‌های بیمارستانی است.

برخلاف اغلب ضدعفونی‌کننده‌ها، اشعه فرابنفش، میکروارگانیسم‌ها را به‌وسیله اثر متقابل شیمیایی غیرفعال نمی‌کند بلکه آنها را از طریق جذب نور توسط خودشان بی‌اثر کرده و باعث واکنش فتوشیمیایی می‌شود.

اشعه مذکور، مواد مولکولی ضروری برای عامل سلولی را تغییر می‌دهد و چون اشعه فرابنفش در دیواره سلولی میکروارگانیسم‌ها نفوذ می‌کند، اسیدهای نوکلئیک و دیگر مواد سلولی حیاتی به وسیله آن، تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

در نتیجه سلول‌هایی که در معرض این پرتوها قرار گرفته‌اند صدمه دیده و نابود می‌شوند. در دستگاه ضدعفونی‌کننده هوا سه بخش مهم وجود دارد که کیفیت عملکرد ویروس‎زدایی به آنها بستگی دارد. این سه بخش عبارتند از:

کربن فعال (Active): این فیلتر توانایی جذب بوهای نامطبوع و بیش از 3000 نوع از ترکیبات مضر گازی را داشته و نقش مهمی در جذب عوامل شیمیایی دارد.

فیلتر هپا (HEPA): قابلیت جذب انواع باکتری‌ها، ویروس‌ها و ذرات گرد و خاک معلق در هوا تا قطر 3/0 میکرون را دارد و تقریبا تمام ذرات معلق از هوایی که تنفس می‌شود، را تصفیه می‏کند. فیلتر هپا از قوی‏ترین و موثرترین فیلترهای موجود در دستگاه هواست و تقریبا بیش از 97/99 درصد از ذرات آلاینده معلق در هوا را از بین می‌برد.

لامپ فرابنفش (UVC): در دستگاه تصفیه هوا، با تابش اشعه فرابنفش با خاصیت ضدعفونی‌کنندگی بالا از بین برنده میکرو ارگانیسم‌های موجود در هوا نظیر باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌هاست. لامپ فرابنفش با تابش در فرکانس خاصی باعث شکسته‌شدن آران‌ای ویروس کرونا و در سایر موارد موجب نابودی دی‌ان‌ای باکتری‌ها شده و در نهایت موجب از بین رفتن آنها می شود.

عملکرد دستگاه ازبین برنده ویروس کرونا

عملکرد دستگاه از بین برنده ویروس کرونا ساخت شرکت سامع به گونه‏ای است که هوای محیط را پس از گذراندن از فیلتر نانو به داخل مخزن لامپ UVC برده و کلیه باکتری‌ها و ویروس‌ها و قارچ‌های معلق در هوا براثر تابش اشعه پس از گذشت زمان مشخص و محاسبه شده از بین رفته و سپس از فیلترهای هپا و کربن فعال گذشته و به صورت استریل خارج می‌گردد.

پیچیدگی‌های اداری، مانع تولید است

مدیرعامل شرکت صنعت الکترونیک سامع می ‏گوید: «در ابتدای تهیه و تولید دستگاه‎ها حمایت‏های معاونت علمی کمک کرد تا مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت دستگاه را به ایران وارد کنیم اما پس از انجام آزمایش‎های اولیه و فرا رسیدن زمان دریافت مجوزهای سازمان غذا و دارو، پیچیدگی‏های کارهای اداری ادامه مسیر را بسیار طولانی کرد. فرآیندی که می‎توانست بسیار سریع‎تر پیش برود زمان زیادی از ما گرفت و چالش‎های مختلفی را برایمان به‌وجود آورد. در صورتی که روند کار با سرعت بیشتری پیش می‏رفت محصول خیلی زودتر و در اوایل شیوع کرونا به بازار عرضه می‎شد. هدف شرکت ما در ورود به حوزه محصولات صنعتی ضدعفونی‎کننده هوا و سطوح در دوره همه‌گیری بیماری کووید-19، کمک به مردم و حل یکی از معضلات مهم در مسیر تامین سلامتی آنها بود. با توجه به این که همه محصولات تولیدی شرکت ما معمولا در بازار دولتی عرضه می‎شده است این رویکرد را داریم که بیشتر به سمت بازار خصوصی برویم و بتوانیم در آن حوزه هم فعال باشیم و محصولات متنوع الکترونیک ارائه دهیم.»

مزیت‏ های دستگاه ‏های تسویه کننده هوا از کووید- 19 شرکت سامع

  1. امنیت و آرامش روانی
    وجود هوای استریل شده و تمیز در محیط های بسته و مسقف باعث ایجاد امنیت روانی افراد و همچنین عملکرد بهتر سیستم تنفسی و پیرو آن عملکرد بهتر سیستم مغزی و عصبی در انسان می‌شود.

    2. بی خطر بودن برای تنفس
    این دستگاه برخلاف بسیاری از نمونه‏های مشابه، گاز ازن تولید نمی‎کند و هیچ خطری برای تنفس افراد ندارد، ضمن این‌که بو و ذرات موجود در هوای محیط را هم از بین می‎برد.

    3. قیمت رقابتی در مقایسه با محصولات خارجی
    قیمت دستگاه 25 تا 30 درصد نمونه‎های خارجی است و قابلیت ساخت آن با ابعاد مشخص براساس نیاز سفارش‎دهنده وجود دارد.

    4. کم مصرف بودن
    میزان برق مصرفی دستگاه همانند یک لامپ 100 وات است.

    5. قابلیت حمل و نقل آسان
    این دستگاه پرتابل بوده و در مکان‎های مختلف قابلیت جابه‌جایی آسان دارد.

    6. سهولت کار با دستگاه
    کارکردن با این دستگاه بسیار آسان است زیرا دقیقا مشابه یک کولر است که کنترل از راه دور دارد و می‌شود آن را روشن و خاموش کرد و در سرعت‏های تند، متوسط و کند قرار داد.

راه های ارتباط با شرکت صنعت الکترونیک سامع:

سایت: www.sei-tech.ir

اینستاگرام: uvc.sanitizer.system

تلفن: 02146891006

آدرس: تهران - کیلومتر ۱۷ جاده مخصوص کرج - شهرک صنعتی زاگرس - خیابان زاگرس -پلاک ۲۶

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها