استاندار بوشهر در بازدید از نخیلات و سردخانه‌های تنگستان اظهار داشت؛

حمایت و پشتیبانی از نخلداران

استان بوشهر با برخورداری از700کیلومترخط ساحلی مشترک با خلیج فارس،6میلیون اصله نخل و صنایع نفت و گاز در عسلویه زمینه های مساعد و فرصت کم نظیر را در اشتغالزایی فراهم کرده است.
کد خبر: ۱۳۱۳۵۹۳

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر؛ استان بوشهر با برخورداری از700کیلومترخط ساحلی مشترک با خلیج فارس،6میلیون اصله نخل و صنایع نفت و گاز در عسلویه زمینه های مساعد و فرصت کم نظیر را در اشتغالزایی فراهم کرده است.

سهم اشتغال استان در بخش خدمات با 6/61 درصد بیشترین میزان شاغلین استان را شامل می شود بخش صنعت27 درصد و بخش کشاورزی  2/11 درصد است.این در حالی است میانگین کشوری شاغلین در حوزه خدمات 1/48 درصد اعلام شده است.صرف نظر از این که سهم ناچیز اشتغال استان با توجه به ظرفیت های زیادی که بخش تولید در رشته های صنعتی،کشاورزی و شیلات میتواند ایجاد کند قابل تامل است و این آمار پایین به هیچ وجه توجیه پذیر نیست، مشاغل کارگری با شیوع کرونا در بخش خدمات بیشتر از صنوف دیگر آسیب پذیر بود .

سالیان زیادی است که استان بوشهر میزبان مهاجران افغانستانی است که در بخش های کارگری و بیشتر مشاغل سخت و زیان آور مشغول به کار بودند که با آغاز بیماری کرونا و همچنین افزایش نرخ ارز،ت عدادی زیادی از این افراد به صورت داوطلبانه به کشور خود مراجعت کردند. این موضوع باعث ایجاد خلا نیروی خدماتی و افزایش دستمزد در این حوزه شده است. در سال گذشته  برای حمایت از واحدهای کارگری و تولیدی استان بالغ بر 740 میلیارد ریال تسهیلات برای 5996  نفر شاغل در واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

همچنین در سال گذشته در راستای سیاست های حمایتی در زمینه کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی ، یارانه دستمزد، مشوق های بیمه ای در استان از طریق تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری بالغ بر 660 میلیارد ریال جهت اشتغال زایی 600 نفر در 344 واحد پرداخت شده است که مجموعاً 3040 میلیارد ریال با اشتغالزایی  4860  نفر در قالب  2815    طرح تاکنون در روستاهای استان بوشهر ایجاد شده است.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها