جلسه بررسی مشکلات مرز رسمی پرویزخان به ریاست دکتر باباخانی و با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۱۳۵۸۵

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ دکتر باباخانی در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت مرز پرویزخان در مبادلات تجاری و صادرات غیرنفتی کشور گفت: این مرز از اهمیت ویژه ای برخوردار است به گونه ای که در سال گذشته علی رغم بحرانهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا در حالیکه در اکثر مرزهای کشور رشد منفی صادرات داشتند، مرز پرویزخان تنها مرزی بود که با رشد مثبت و قابل توجه داشته است.

وی افزود: بخشی از مشکلات مرز پرویزخان جنبه داخلی دارد که با تکمیل زیرساخت های گمرکی بخش عمده ای از رفع می شود و ضرورت دارد در اسرع وقت فاز یک طرح جامع به بهره برداری برسد.

باباخانی ادامه داد: جنبه دیگر مشکلات مرز پرویزخان به‌ناهماهنگی های طرف های عراقی به ویژه در حمل و نقل و زیرساخت ها بر می گردد که در نظر است با ملاقات های مستمر مرزی نگاه دو طرف به یکدیگر نزدیک تر و هماهنگ تر گردد.

وی اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که با تدوین یک جدول زمان‌بندی، ملاقات‌های مرزی با طرف عراقی برای رفع مشکلات و اختلاف نظرهای احتمالی هر چند وقت یکبار و در سطوح مختلف مدیریتی برگزار شود،زیرا ملاقات های مستمر مرزی به هماهنگی بیشتر در مرز پرویزخان منجر می شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها