مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با رکورد‌شکنی‌ تیم‌های ایرانی همراه بود

بهترین لیگ قهرمانان برای فوتبال ایران

 بهترین لیگ قهرمانان آسیا برای فوتبال ایران در مرحله گروهی. آن هم در شرایطی که خبری از میزبانی نبود و هر 24 بازی نمایندگان فوتبال کشورمان خارج از ایران برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۱۳۵۲۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، بعد از گذشت 3 سال، بار دیگر شاهد صعود سه نماینده ایران به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان هستیم. اتفاقی که از زمان شکل‌گیری لیگ قهرمانان آسیا فقط 4‌ بار اتفاق افتاده بود. سال 2010 با صعود استقلال، ذوب‌آهن و مس کرمان، دو سال بعد در 2012 با صعود استقلال، سپاهان و پرسپولیس، سال 2017 با صعود استقلال، استقلال خوزستان و پرسپولیس و بالاخره در سال 2018 وقتی استقلال، پرسپولیس و ذوب‌آهن به مرحله حذفی صعود کردند. حالا در 2021 بار دیگر شاهد صعود سه تیم ایرانی به جمع 8 تیم برتر منطقه غرب هستیم.  

این بار اما شرایط بهتر از همیشه بود؛ با کسب 41 امتیاز و تفاضل گل 15+. سال 2010 هم 4 نماینده ایران در مرحله گروهی 41 امتیاز کسب کردند اما نه با این تفاضل گل (9+). با این تفاوت که آن سال 12 بازی مرحله گروهی را میزبانی کردیم اما این بار حتی یک بار هم میزبان نبودیم. مرور اتفاقات مرحله گروهی فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا واقعا لذت‌بخش است. پرسپولیس در هند رکورد شکست و تبدیل به نخستین تیم ایرانی شد که در مرحله گروهی موفق به کسب 15 امتیاز شد. پیشتر فولاد در سال 2014 و ذوب‌آهن در سال 2016 موفق به کسب 14 امتیاز در مرحله گروهی شده بودند که این رکورد را شاگردان یحیی گل‌محمدی با کسب 15 امتیاز شکستند. پیروزی 5 بر 2 استقلال مقابل الاهلی عربستان در خاک این کشور هم یک رکورد ماندگار دیگر بود. شکست دادن یک تیم عربستانی در خانه حریف، آنهم با 5 گل، سابقه نداشت. صدرنشینی استقلال در گروه مرگ حتی از آن برد پرگل هم دلنشین‌تر بود. روزی که قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا انجام شد همه از گروه c به عنوان گروه مرگ یاد کردند. چند ماه بعد وقتی عربستان به عنوان میزبان گروه مرگ معرفی شد، کار برای استقلال دشوار‌تر هم به نظر آمد، اما حالا که مرحله گروهی تمام شده، نماینده کشورمان با افتخار به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم شده و دو تیم متمول الدحیل قطر و الاهلی عربستان از گردونه رقابت‌ها کنار رفته‌اند.

تراکتور هم یک صعود دراماتیک به مرحله حذفی داشت. تیم رسول خطیبی 3 بازی نخست خود را با 3 تساوی پشت سر گذاشت اما با کسب 7 امتیاز در دور برگشت، همه معادلات آسیا را به‌هم زد و به عنوان یکی از 3 تیم برتر گروه‌های پنجگانه صعود کرد. کار بزرگ تراکتور بسته نگه داشتن دروازه‌اش در 5 بازی مرحله گروهی بود. آنها با 458 دقیقه کلین‌شیت فعلا رکورددار رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا هستند و در بین همه تیم‌های ایرانی هم این رکورد را در مرحله گروهی به نام خود دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها