با پیدایش و ساخت ابزار جدید در صنعت ساختمان سازی و تغییر سلایق سازندگان، نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها نیز دچار تغییرات محسوسی شده است. اما آنچه در طول این تغییرات نه تنها رنگ نباخته بلکه استقبال از آن بیشتر هم شده است، استفاده از درب‌های چوبی در ورودی ساختمان‌ها است.
کد خبر: ۱۳۱۳۳۷۲
با پیدایش و ساخت ابزار جدید در صنعت ساختمان سازی و تغییر سلایق سازندگان، نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها نیز دچار تغییرات محسوسی شده است. اما آنچه در طول این تغییرات نه تنها رنگ نباخته بلکه استقبال از آن بیشتر هم شده است، استفاده از درب‌های چوبی در ورودی ساختمان‌ها است. انواع مختلف آن باعث شده است که قیمت درب چوبی ورودی آپارتمانی تفاوت‌هایی با سایر مدل‌ها داشته باشد. در این نوشتار سعی داریم مدل‌های مختلف درب‌های چوبی را بررسی تا علل تفاوت قیمت درب چوبی ورودی آپارتمانی را شرح دهیم.
درب چوبی ورودی آپارتمان ارزان قیمت از کجا بخریم؟
از آنجائیکه زیبایی و ارزش یک کار چوبی هیچ‌گاه از بین نمی‌رود، امروزه درب‌های چوبی از پر طرفدارترین درب‌های ورودی ساختمانی است. با ساخت ساختمان‌های لوکس، قیمت درب چوبی و درب لابی از گزینه‌هایی هستند که توسط سازندگان ساختمان قبل از ساخت برآورد هزینه می‌شود و برای اینکه از طرح و مدل مناسب و دلخواهی استفاده نمایند می‌بایست مقایسه‌ای پیرامون قیمت درب آپارتمانی داشته تا نسبت به تهیه آن اقدام نمایند.

انواع درب‌های ساختمانی

علاوه بر زیبایی و طرح شکل ظاهری، وقتی که قرار است ساعت‌ها و یا گاهی اوقات روزهای زیادی در خارج از منزل سپری نماییم درب ساختمان تبدیل به حیاتی‌ترین عضو بنا می‌شود تا محافظ امنیت خانه شود. از همین حیث به برخی از انواع و ویژگی‌های درب‌های چوبی تعبیه شده در ساختمان‌ها که باعث تفاوت در قیمت درب چوبی ورودی آپارتمانی می‌شود به موارد زیر می‌توان اشاره نمود:

قیمت درب چوبی ورودی آپارتمانی بستگی به جنس‌های مختلفی مانند تمام چوب، PVC-MDF-HPL و یا روکش چوب دارد. درب‌های ضد سرقت با رویه‌های چوبی و فلزی مناسب برای درب‌های ورودی که نوع چوبی آن از درختان راش، گردو و افرا که استحکام و مقاومت بالایی دارند تهیه می‌شود. قیمت بالای این چوب‌ها روی قیمت درب آپارتمانی تأثیر مستقیم دارد. زیرا مقاومت آن‌ها باعث بالا رفتن ضریب ایمنی و امنیتی می‌شود. نوع فلزی آن نیز برای ساختمان‌های ویلایی مناسب است. درب لابی هم برای مجتمع‌های مسکونی مناسب است که دارای ورودی بوده و سپس وارد لابی ساختمان می‌شود. عمده مزیت اقبال به استفاده از این درب‌ها عایق مناسب برای گرما، سرما و صدا در طول فصول سال می‌باشد. با توجه به نوع عایق‌های بکار رفته، گرمای ساختمان در فصل سرما حفظ می‌شود. همچنین در فصل گرم سال هم امکان نفوذ گرما به داخل ساختمان به حداقل می‌رسد. همچنین با توجه به ساختار و میزان اجزاء و نوع آن‌ها، دارای ضرایب امنیتی مختلف می‌باشند. تنوع این درب‌ها، رنگ بندی و شکل بندی فضای ساختمان تأثیرگذار بوده و با دکوراسیون داخلی باید هماهنگی داشته باشند.

درب‌های ملامینه‌ای نیز وجود دارند که قیمت آنها از قیمت درب چوبی ورودی آپارتمانی پایین‌تر بوده و مختص ساختمان‌هایی است که بودجه ساخت آن محدود باشد.

طراحی و اجزای دربهای چوبی
درب چوبی ورودی آپارتمان ارزان قیمت از کجا بخریم؟
اجزای داخلی بکار رفته در درب‌های چوبی، از موارد دیگری است که می‌تواند روی قیمت درب چوبی ورودی آپارتمانی تأثیرگذار باشد. برای مثال کلاف بکار رفته دارای ضخامت بالایی بوده و مابین آن نیز از عایق‌های مناسبی نظیر هانیکام استفاده می‌کنند. عایق‌های درب‌های ضد سرقت نیز از جنس پلاستوفوم یا کائوچویی می‌باشد. برای بالا بردن ضرایب امنیتی از قفل و دستگیره‌های بلبرینگی یا غلتکی و با زبانه‌های گاو صندوقی استفاده می‌شود.

زیبایی طراحی، مطابقت با انواع سلیقه‌ها و سبک‌ها، قابلیت سفارش‌سازی و رنگ‌آمیزی خاص، حمل و نقل  و نصب آسان و نداشتن محدودیت در ایجاد ابعاد از نقاط قوتی هستند که در مقایسته درب‌های چوبی با سایر درب‌ها مشهود می‌باشند.

قیمت درب چوبی ورودی آپارتمانی و همچنین درب لابی را با توجه به ابعاد درب محاسبه می‌نمایند. این درب‌ها عمدتاً بصورت‌های یک لنگه، دو لنگه سفارش و ساخته می‌شوند. آنچه که قیمت درب آپارتمانی را تعیین می‌کند بیشتر نوع چوب بکار رفته در آن (راش، گردو، بلوط و ...)، رنگ، طرح پذیری و شکل‌دهی ظاهری (قاب‌دار، زهوار و ...)، کیفیت و نحوه ساخت درب می‌باشد که دلیل عمده بالا بودن قیمت بوده ولی بخاطر ویژگی‌های منحصر به فرد آن، باعث نمی‌شود که رغبت به استفاده از آن کاهش یابد.

از مزیت‌هایی که باعث پایین آمدن قیمت درب چوبی ورودی آپارتمانی می‌شود، قیمت‌گذاری عمده آن در ساخت درب‌های چوبی آپارتمان است که کاهش قابل ملاحظه‌ای در آن ایجاد می‌شود.

در ساخت درب‌های چوبی از رویه‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. بالطبع رویه‌های درجه یک ترک از رویه‌های درجه سه چینی قیمت بالاتری خواهند داشت. همچنین آنچه که در قیمت‌گذاری درب چوبی نقش دارد میزان تولید آن در طول سال در کارخانه‌های مختلف با توجه به طرح‌دهی‌های ساده و برجسته سازی‌های یک طرفه و دو طرفه است و هرچه میزان تولید بالا باشد، بخاطر فروش بیشتر میزان قیمت پایین می‌آید. زیرا هزینه‌های سربار یک کارگاه نسبت به یک کارخانه خیلی بالاست.

در احداث ساختمان‌های با ابعاد بزرگ، نیاز به استفاده بیشتری از مواد اولیه در ساخت درب ورودی آپارتمان ملحوظ می‌باشد. همچنین مکان و محیط مورد کاربرد برای نصب درب‌های چوبی و درب لابی داخل آپارتمان و مسافت دوری و نزدیکی به کارخانه سفارش شده در تعیین قیمت درب چوبی ورودی آپارتمان تأثیر می‌گذارد. از آنجایی که بیشترین موارد مصرف درب‌های چوبی مربوط به طراحی و شکل‌دهی برابر با سلیقه و سفارش کارفرما می‌باشد، میزان استفاده از مواد اولیه نیز در قیمت‌گذاری آن اثرگذار است.
درب چوبی ورودی آپارتمان ارزان قیمت از کجا بخریم؟
برخی از درب‌های چوبی که سفارش‌های بالایی دارند در انواع درب‌های اتاق خواب، درب لابی، درب ام دی اف، درب چوبی HDF و ABS و درب چوبی ضدآب پلی وود می‌باشند که در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی با توجه به سلیقه سفارش دهنده تهیه و تولید می‌شود.

فروشگاه "در چوبی" تولیدکننده انواع درهای ضدسرقت، MDF، HDF، ضد آب و ضد حریق، که قریب به 60 سال با بهره‌گیری از متخصصان مشاوره و ساخت درب‌های چوبی فعالیت می‌نماید در خدمت مشتریان وفادار خود بوده و همواره بر ارائه محصول با کیفیت به مشتریان تلاش می‌کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها