جودوی ایران تا سال 1402 تعلیق شد

ورود به تاتامی ممنوع!

با این‌که به نظر می‌رسید ماجرای محرومیت جودوی ایران با رای دادگاه CAS مختومه شده‌باشد، بار دیگر شوک بزرگی نه تنها به این رشته المپیکی بلکه به ورزش ایران وارد شد.
کد خبر: ۱۳۱۳۳۴۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، به گزارش ورزش سه، بعد از مدت‌ها انتظار و دفاعیاتی که ایران در پرونده تعلیق از سوی فدراسیون جهانی جودو انجام داد، دادگاه CAS این رای را باطل و پرونده را به کمیته‌انضباطی فدراسیون‌جهانی بازگرداند. این موضوع باعث شد جودوکاران ایرانی بتوانند بعد از مدت‌ها غیبت در میادین بین‌المللی در مسابقات قهرمانی جودوی آسیا شرکت کنند و حتی با توجه به امتیازاتی که محمد محمدی بریمانلو به دست آورد، او سهمیه المپیک توکیو را هم کسب کند.

با وجود این کسی باخبر نبود در فدراسیون جهانی جودو این پرونده همچنان باز مانده و قرار است رای جدیدی برای آن صادر شود. عصر روز پنجشنبه باردیگر رای کمیته انضباطی فدراسیون جهانی به فدراسیون ایران رسید؛ رایی که محتویاتی شوکه‌کننده داشت. کمیته‌انضباطی فدراسیون بین‌المللی جودو با احتساب حدود 20ماه تعلیق فدراسیون جودوی ایران در خلال روند رسیدگی به این دعوا در دیوان داوری ورزش، حکم خود را مبنی بر محرومیت فدراسیون جودوی ایران به مدت چهارسال اعلام کرد که این محرومیت تا 26 شهریور 1402 اعمال خواهدشد. این اتفاق یعنی نه‌تنها جودوی ایران در المپیک نمی‌تواند نماینده‌ای داشته‌باشد، بلکه تا حدود 2.5 سال دیگر فدراسیون جودوی ایران از هرگونه فعالیت بین‌المللی محروم است. بر اساس مقررات بین‌المللی، فدراسیون جودوی ایران ظرف 21روز از تاریخ وصول این رأی، فرصت دارد اعتراض خود را نسبت به رأی محرومیت چهارساله نزد دیوان داوری ورزش ثبت کند.  در اولین واکنش به اعلام این خبر، آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو در این باره گفت: نزدیک به دو سال است که درگیر این پرونده هستیم. پس از صدور حکم تعلیق نامحدود و دائمی از سوی فدراسیون جهانی، به دادگاه حکمیت ورزش شکایت کردیم که خدا کمک کرد و دادگاه CAS حکم به ابطال تعلیق نامحدود جودوی ایران داد. رئیس فدراسیون جودو با اشاره به فرصت اعتراض ایران به رأی محرومیت فدراسیون جهانی جودو، گفت: ۲۱روز فرصت داریم به این رأی در دادگاه CAS اعتراض کنیم. هفته‌آینده جلسه‌ای را با حضور وزیر ورزش، رئیس کمیته‌ملی‌المپیک و وکلای پرونده برگزار می‌کنیم تا ابعاد مختلف پرونده را بررسی کنیم. میراسماعیلی در پاسخ به این پرسش که با این اوصاف چرا فدراسیون جودو چندی پیش اعلام کرد محرومیت جودوی ایران برطرف شده‌است، خاطرنشان کرد: فدراسیون جهانی در رأی قبلی حکم به تعلیق نامحدود و دائمی جودوی ایران داده‌بود اما دادگاه CAS با شکایت ایران، حکم تعلیق نامحدود را مردود دانست.

newsQrCode
برچسب ها: جودو ورزش رزمی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها