عضو شورای اسلامی شهر سمنان:

گام اول در پیشرفت کارگران «آموزش» است

رئیس شورای شهر سمنان گفت: برنامه راهبردی عملیات پنج ساله در عمران و آبادی شهر سمنان طراحی شده است .
رئیس شورای شهر سمنان گفت: برنامه راهبردی عملیات پنج ساله در عمران و آبادی شهر سمنان طراحی شده است .
کد خبر: ۱۳۱۳۲۸۵

به گزارش جام جم آنلاین سمنان؛ سید مسعود سیادتی رئیس شورای اسالمی شهر سمنان در نشست خبری مجازی با خبرنگاران به مناسبت روز شوراها با بیان اینکه  مهمترین مسئله حاکم بر شهر و شهرداری برنامه راهبردی عملیات پنج ساله در عمران و آبادی شهر است، افزود: این برنامه در چهار مجلل بیش از هزار صفحه طراحی شده و از این پس کسانی که برای شورا انتخاب می شوند بر این اساس عمل میکنند.

وی تعرفه عوارض شهر سمنان را به عنوان یکی از اسناد مهم و الگوی کشوری برشمرد و افزود: این امر یکی از اساسی 
ترین و افتخار آمیز ترین کارهای شوراست که در شهرداری تهیه شده است. 

سیادتی اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ شورای شهر سمنان بالغ بر ۵۷۰ میلیارد تومان پیشبینی شده و تالش همگان باید 
به گون های باشد که این مبلغ به تحقق کامل برسد ؛مهمترین هدف از بزرگتر کردن بودجه معرفی نیازمندی های شهر است که  مورد مطالعه و اصالح قرار گرفته و در سال گذشته نیز ۶۷ درصد بودجه محقق شده است.
 
رئیس شورای شهر سمنان بهرهبرداری از شهرک ۲۰ هکتاری ضایعات را یکی از مهمترین اتفاقات شهر سمنان و یک نمونه الگوی معتبر در کل کشور برشمرد و افزود: در بحث حمل و نقل شهری نیز در سال گذشته اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تهیه و با کارخانه عقاب سمنان قراردادی امضا شد تا در ماههای آینده خودروهای ناوگان حمل و نقل شهری شهری بازسازی شوند.
وی در خصوص دیگر اقدامات شورای شهر و شهرداری اظهار کرد: احداث ۷۵ هکتار فضای سبز، خریداری ۶۴ و نیم میلیارد لایر تجهیزات آتش نشانی، احداث ۵ هزار و ۵۰۰ متر مسیر دوچرخه سواری، اجرای ۲۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری، بازسازی 
۱۸ خانه از ابنیه های تاریخی، بازپیرایی و احداث ۸ باغ را به مقیاس ۱۵ کیلومتر و احداث ۹هزار و ۳۰۰ مترمربع فضای ورزشی از دیگر اقدامات اخیر بوده است. 

رئیس شورای شهر سمنان با بیان اینکه در دوره پنجم، سمنان به عنوان یکی از مراکز اصلی توجه به کودک معرفی شده است،  افزود: در همین زمینه شهربازی در شهر سمنان در مرحله بهرهبرداری است و در کنار آن نیز یک مجموعه آموزشی و  حرفه ای کودکان و همچنین کارگاه های عملی برای فعالیتهای مختلف کودکان دیده شده است .  متناسب سازی معابر در خیابانهای اصلی برای استفاده شهروندان و معلوالن نیز از دیگر اقدامات این دوره شورا بوده است. 

سیادتی اظهار کرد: در راستای توجه به نقش آب به عنوان اولین عامل زیست مردم و تقسیم آب به عنوان یک میراث باقی مانده  از یک طرح علمی از ۸۰۰ سال پیش، ساختمان این واحد در حد پایان است.  از لحاظ خدمات فرهنگی و هنری نیز شورای شهر توجه زیادی به فرهنگیان نویسندگان و هنرمندان و ایجاد کتابخانه های تخصصی و عمومی داشته است . 
 

وی با اشاره به ایجاد پیاده راه در خیابان امام سمنان گفت: ایجاد پیاده راه ها در معابر اصلی فقط برای حل معضل ترافیک نیست بلکه بر اساس رویکرد انسان محور بودن و دوری از خودرو محور بودن بوده که حاصل مطالعه چهل ساله است و با ایجاد پارکینگ های اطراف خیابان امام هیچ نگرانی برای مردم و کسبه وجود ندارد.

وی توزیع عادالنه خدمات را یکی از رویکردهای دوره پنجم شورا برشمرد و افزود: از مهمترین استعدادهای شهر سمنان داشتن مناطق مختلف برای رونق گردشگری است و تنها در خیابان امام سمنان حدود ۳۰ نقطه ابنیه تاریخی از قبیل مسجد امام، مسجد جامع، امامزاده یحیی، بازار و خانه های تاریخی واقع شده است.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها