فرمانده انتظامی استان کرمان از شناسایی اعضا و انهدام یک باند سازمان یافته قاچاق دام در حوزه استان های کرمان، هرمزگان و خراسان رضوی خبر داد. 
فرمانده انتظامی استان کرمان از شناسایی اعضا و انهدام یک باند سازمان یافته قاچاق دام در حوزه استان های کرمان، هرمزگان و خراسان رضوی خبر داد. 
کد خبر: ۱۳۱۳۲۴۰
به گزارش جام جم آنلاین کرمان:سردارعبدالرضا ناظری اظهار داشت: مأموران پليس امنیت اقتصادی استان با انجام اقداماتی يك باند سازمان يافته قاچاق دام را شناسايی و با واکاوی نامحسوس فعالیت های این باند در ابتدا از یکدستگاه کاميون درحالت خلیه دام زنده در حاشیه شهرکرمان 150 رأس گوسفند قاچاق و تعداد زیادی پلاک دام به همراه اسناد جعلی کشف کردند.

وی افزود: در پی کشف این تعداد دام زنده و دستگیری چند تن از عاملان و رابطان قاچاق مشخص شد چندین نفر در قالب یک باند بیش از 507 راس گوسفند را به منظور خروج از کشور به استان هرمزگان منتقل کرده اند که در ادامه با اقدامات پلیسی 2 تن از سر شبکه های اصلی این باند سازمان یافته با هماهنگی های قضایی و همکاری پلیس آگاهی شهرستان سبزوار دستگیر و به قاچاق 800 راس دام معترف شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در همین رابطه ماموران یک دستگاه کامیون را توقیف و 7 متهم که در جمع آوری، بارگیری و انتقال دام های بومی به خارج از کشور نقش داشتند را دستگیر و آنان را با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی کردند.

سردار ناظری ارزش دام های قاچاق شده توسط این باند را برابر نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر 541 میلیارد و 940 میلیون ریال برآورد و بیان کرد: قطعا عدد و رقم زیان وارده به دامداران و تولید کنندگان داخلی رقمی بیش از این خواهد بود و از این رو پلیس به نوبه خود تلاش می کند در جهت تحقق منويات مقام معظم رهبری مدظله العالی با مبارزه جدی با قاچاق هر نوع کالا از وارد آمدن زیان های جبران ناپذیر به کشور جلوگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها