دستگاه جوجه کشی شناخته شده‌ترین وسیله در تولید و تکثیر طیور و جوجه پرندگان است. این دستگاه هوشمند از قسمت‌های مختلف و پیچیده‌ای تشکیل شده که تشریح کامل آن در این مطلبی کوتاه نمی‌گنجد. اما معرفی دو قسمت مهم موتور دستگاه و سیستم کنترل آن، می‌تواند تا حد زیادی به آشنایی شما با این ملزومات مهم و کلیدی کمک کند.
کد خبر: ۱۳۱۳۱۲۶
برای ساخت دستگاه جوجه کشی به چه لوازمی نیاز است؟
در این نوشتار با ما همراه باشید تا این لوازم را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با دستگاه جوجه کشی

جوجه کشی به عمل نگهداری از تخم نطفه‌دار پرندگان تا خارج شدن جوجه از آن گفته می‌شود. این کار به روش‌های مختلف، از خانگی تا تمام صنعتی انجام می‌شود. گرچه هزینه‌ها و تعداد جوجه‌های عمل آمده در هر بار جوجه کشی به این روش‌ها با یکدیگر بسیار متفاوت است، اما اصول کار و هدف آن یکسان است.

برخی افراد که قصد انجام این عملیات در مقیاس کوچک را دارند با تهیه لوازم ساخت دستگاه جوجه کشی اقدام به تهیه نمونه خانگی آن می‌کنند. اما برای انجام این کار در مقیاس بزرگ و با روش صحیح نیاز به دستگاه جوجه کشی صنعتی است.
این دستگاه شامل قطعات مختلفی است که هر یک بخشی از کار را به عهده دارند. در همه این موارد وجود ۴ عامل دمای مناسب، رطوبت کافی، چرخش تخم‌ها و اکسیژن الزامی است. در این میان نقش دو بخش موتور و سیستم کنترل دستگاه بسیار مهم و حیاتی است و تاثیر زیادی بر عملکرد مفید دستگاه دارد.

در ادامه مطلب به بررسی این دو بخش می‌پردازیم.

موتور دستگاه جوجه کشی چیست و چه کاربردی دارد؟

تخم نطفه‌دار برای تبدیل به جوجه نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ است. یکی از این موارد چرخاندن تخم‌ها در فواصل زمانی مشخص است. این کار مانع از رسوب و چسبندگی زرده به بخشی از پوسته می‌شود. عاملی که در صورت روی دادن در رشد جنین اختلال ایجاد می‌کند. در این صورت یا جوجه اصولا به‌عمل نمی‌آید و یا در ساعات اولیه خروج از تخم، بدلیل عفونت ناشی از کشیده نشدن کامل کیسه زرده بداخل ناف تلف می‌شوند.

این کار در گذشته بصورت دستی و حداقل ۴ تا ۶ بار در شبانه روز انجام می‌شد. امروزه این وظیفه را موتور دستگاه جوجه کشی با فواصل زمانی کوتاه‌تر و با دقت و ظرافت انجام می‌دهد. این زمان بین حداقل ۲.۵ دور در دقیقه تا هر ۴ ساعت یک دور متغیر است. فواصل زمانی چرخش که با تایمر تنظیم می‌شوند، بستگی به قدرت گیربکس و ولتاژ مصرفی دستگاه دارد.
برای ساخت دستگاه جوجه کشی به چه لوازمی نیاز است؟
آشنایی با سیستم کنترل دستگاه جوجه کشی و کاربردهای آن

کنترل دستگاه جوجه کشی از دیگر بخش‌های مهم و به‌منزله مغز دستگاه مي‌باشد. این سیستم جدید کنترل‌کننده، کاملا صنعتی و دیجیتال بوده و بسیار مجهزتر از مدل‌های قبلی است. دقت و حساسیت این سیستم به‌حدی بالاست که ضریب خطا را بشدت و تا ۸۰٪ کاهش داده‌است. هم‌چنین قابلیت اتصال این دستگاه به GSM امکان هدایت آن را از طریق نرم‌افزار ویژه ایجاد کرده‌است.

امکان شبکه نمودن این اپلیکیشن بر روی چند دستگاه و مانیتورینگ آن از طریق  کامپیوتر نیز وجود دارد که کار جوجه کشی را به مدرن‌ترین و آسان‌ترین شکل میسر می‌کند.
 

مونتاژ این مجموعه در شرکت بلدرچین با تامین قطعات اصلی از برندهای معتبر و با نظارت دقیق و سختگیرانه مهندسین انجام می‌شود. در نتیجه این محصولات به‌شکل باکیفیت و منطبق بر تکنولوژی روز دنیا تهیه می‌شوند.

بهره‌مندی از استانداردهای جهانی کدنویسی و مصونیت در برابر پارازیت‌های محیطی امواج و ضدهنگ‌بودن این اپ نیز مزیت‌های کاربردی آن را تا بالاترین سطوح افزایش داده است. هم‌چنین امکان کنترل پیشرفته از راه دور با مودم GSM  و موبایل بدون نیاز به اینترنت نیز  از دیگر ویژگی‌های خاص این سیستم کنترل دستگاه جوجه کشی است.

برای ساخت دستگاه جوجه کشی به چه لوازمی نیاز است؟
کلام پایانی

در انتهای این متن بار دیگر بر تاثیر عمیق و کاربردی دو بخش موتور دستگاه جوجه کشی و سیستم کنترل آن تاکید می‌کنیم. ضمنا یادآور می‌شویم تجهیز این سیستم به فن‌آوری پیشرفته کنترل از راه دور و اتصال به مانیتورینگ با اپلیکیشن ویژه‌ نیز، کار با آن را بسیار آسان نموده است.

علاقمندان به صنعت جوجه کشی می‌توانند دستگاه ها و یا قطعات ویژه این کار را از مجموعه بلدرچین دماوند با مناسب‌ترین شرایط تهیه نمایند. به منظور برقراری با شرکت و دریافت مشاوره رایگان نیز می‌توانید از طریق سایت  بلدرچین دماوند یا تماس تلفنی اقدام نمایید.

شماره تماس: 02177955451
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها