رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه حضور نیروی نظامی خارج از منطقه، امنیت منطقه را حفظ و تقویت نمی کند بلکه خود آنها باعث تهدید و ناامنی هستند.
کد خبر: ۱۳۱۲۹۰۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه در همایش مجازی "خلیج فارس خانه ماست" که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، گفت: نیروهای نظامی خارج از منطقه در راس آنها آمریکا باعث برهم خوردن امنیت و از بین رفتن فرصت‌های اقتصادی هم در منطقه و هم خارج از منطقه است.
وی گفت: امروز اگر یک فاصله و شکافی بین شمال خلیج فارس و جنوب خلیج فارس است به دلیل حضور نیروهای آمریکایی در منطقه است.آنها آمده‌اند تا پدیدi های متعددی را در منطقه ایجاد کنند تا هم روندها را ایجاد کنند و هم کنترل کنند.
قالیباف یادآور شد: ایران قوی در عمل نشان داد که هرگز اجازه نداد دست آمریکا به شمال خلیج فارس اثری داشته باشد و جمهوری اسلامی دست او را از شمال خلیج فارس قطع کرد. امیدواریم که کشورهای منطقه در کنار یکدیگر پای آمریکا را از منطقه قطع کنند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در همایش مجازی «خلیج فارس خانه ماست» که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، با بیان اینکه دوگانه‌سازی با دیپلماسی و قدرت میدان چیزی جز فرصت‌طلبی نیست، گفت: حاج قاسم هنرش این بود که برای کشور تولید قدرت می‌کرد.

قالیباف گفت: ما روی حاج قاسم حساس هستیم زیرا او نماد مکتب امام(ره) بود. حاج قاسم سید الشهدا مدافعین حرم بود و نماد مقاومت کشورهای اسلامی بود.

وی شهید سلیمانی را الگوی جوانان امروز جهان اسلام و آزادیخواهان دانست و گفت: حاج قاسم قهرمان ملی ماست.

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها