معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به خشکسالی کم‌سابقه سال زراعی جاری و کاهش منابع آبی کشت محصول برنج در استان به صرفه نیست.
کد خبر: ۱۳۱۲۷۴۴

به گزارش جام جم آنلاین لرستان؛ جواد صالحیان افزود: حدود ۶ هزار هکتار زمین های زراعی استان هر ساله زیر کشت برنج می رود که امسال به علت افت محسوس منابع آبی زیرزمینی و رواناب ها، برنجکاران با معضل تامین آب مواجه می شوند.
 
وی تصریح کرد: مناطق دورود، چغلوندی، حاشیه کشکان، خرم رود، چگنی و خرم آباد به دلیل احتمال زیاد خشکی و کم آبی رودخانه ها امسال شرایط خوبی برای کشت برنج نخواهند داشت چراکه پیش بینی می شود سدهای ایوشان و مروک نیز آزادسازی آب نداشته باشند.
 
صالحیان بیان کرد: به کشاورزان این مناطق اطلاع رسانی شده است ازکشت آبدوست خودداری کرده و تنها ۳۰ درصد این محصولات را امسال کشت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد:  پیشنهاد می شود ذرت علوفه ای به جای برنج کشت شود چراکه طول دوره رشد آن کوتاهتر است.

وی ادامه داد: با توجه به ضعیف شدن مراتع، علوفه دام نیز تامین می شود همچین سوربن علوفه ای به کم آبی مقاوم  و به عنوان کشت دیگری برای جایگزین برنج مناسب است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها