طرز تهیه بنیه خرما

راه و رسم قوی‌ماندن

همزمانی ماه‌مبارک رمضان با شرایط قرمز کرونا وضعیت را حساس کرده و باید خیلی حواسمان به سلامت‌مان باشد که کم نیاورده و بتوانیم روزه و اعمال این ماه را دقیق و به‌نحو‌احسن انجام دهیم.
کد خبر: ۱۳۱۲۶۳۴
به گزارش جام جم آنلاین، این موضوع علاوه بر رعایت موارد بهداشتی و... مستلزم داشتن تغذیه‌ای مقوی است و بنیه خرما می‌تواند یک گزینه خوب و عالی باشد.

موادلازم
  خرما: 20عدد
  گردو: 10عدد
  تخم‌مرغ: یک عدد
  پودردارچین: نصف قاشق چایخوری
  بکینگ‌پودر: نصف قاشق چایخوری
  پودرقند: یک قاشق غذاخوری
  آرد: 5قاشق غذاخوری
  شیر: 5قاشق غذاخوری
  زعفران دمکرده: یک قاشق چایخوری
  روغن: به میزان لازم




طرز تهیه
خرماها را شسته و پوست و هسته آنها را جدا می‌کنیم. پوست گردوها را هم گرفته و در خرماها گذاشته و کنار می‌گذاریم. تخم‌مرغ را در ظرف گودی ریخته و کمی با چنگال می‌زنیم بعد پودر دارچین، بکینگ‌پودر، شیر، پودرقند و زعفران دمکرده را به آن اضافه‌کرده و دوباره هم می‌زنیم.
 
حالا آرد را کم‌کم اضافه‌کرده و به هم‌زدن ادامه می‌دهیم تا مایعی یکدست و به شلی ماست به‌دست آید. در قابلمه گودی کمی روغن ریخته و روی حرارت می‌گذاریم و وقتی داغ شد خرماها را دانه‌دانه در مایع می‌غلتانیم و در روغن انداخته و سرخ می‌کنیم. سپس آنها را روی دستمال‌کاغذی یا سبدفلزی می‌گذاریم تا روغن اضافه‌اش گرفته شود. در نهایت خرماها را در ظرف مناسبی چیده و داغ سرو می‌کنیم.



نکات آشپزی
این دسر ماه‌رمضانی را باید داغ سرو کرد چون اگر سرد شود طعم خوبش از بین می‌رود در ضمن نباید آن را در یخچال بگذاریم. به جای شیر هم می‌توان از آب و نسبت به ذائقه می‌توان از هر ماده معطری مانند هل، گلاب و... استفاده کرد.
 
منبع: ضمیمه روزنامه جام جم/ چاردیواری
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها