رئیس سازمان سیما، منظر شهرداری:

برای اولین بار در شهر کرمانشاه انجام شد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از جایگزینی تله رنگی بجای استفاده از سموم شیمیایی در کنترل آفات برای اولین بار در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۲۴۱۳

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ دکتر فرامرز رحمتی‌زاده اظهار داشت: برای اولین بار در سطح شهر کرمانشاه عملیات کنترل غیرشیمیایی علیه آفات با استفاده از تله های چسبنده زرد رنگ جاذب آفات اجرا شد.

وی ادامه داد: یکی از عوامل مکانیکی موثر در کاهش جمعیت آفات در چارچوب مبارزه تلفیقی آفات و بیماری‌ها، استفاده از تله‌های رنگی چسبنده است که کلینیک گیاه پزشکی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با استفاده از آنها اقدام به کنترل مکانیکی آفات کرده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: به طور کلی استفاده از نوارهای بیولوژیک و چسبناک زرد رنگ یکی از ایمن‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌های مبارزه با آفات به شمار می‌رود به نحوی که این تله‌های چسبنده دارای طول موج خاصی بوده و جهت کاستن از آفات و حشراتِ مضر استفاده می‌شود.

دکتر رحمتی‌زاده خاطرنشان کرد: نحوه عمل نوارهای زرد چسبدار به گونه‌ای است که این تله‌ها با طول موج رنگی که ایجاد می‌کنند حشرات را به سمت خود جلب کرده و موجب چسبیده شدن آفت به سطح نوار می‌شوند و پس از جذب آفات به روی نوارهای چسبنده، امکان جدا شدن آنها وجود ندارد و به همین دلیل آفات از بین می‌روند.

وی ادامه داد: از این نوارهای زرد چسبنده برای کنترل آفاتی نظير سفيد بالک‌ها، شته‌ها، سوسک برگ خوار نارون و ... استفاده می‌شود که در این روش بدون اینکه کمترین استفاده ای از سموم شیمیایی صورت بگیرد حشره پس از برخورد با این نوارها به آنها چسبیده و بدون تحرک از بین می‌رود و از سوی دیگر با بکارگیری تعداد محدودی از نوارهای زرد می‌توان بسیاری از آفات را نیز ردیابی کرد .

رحمتی زاده در پایان خاطرنشان کرد: عملیات کنترل غیرشیمیایی علیه آفات با استفاده از تله های چسبنده زرد رنگ از سری برنامه ها و اقدامات مجموعه کلینیک گیاه پزشکی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری می باشد که با نظارت مستقیم کارشناسان و مهندسین مربوطه و با همکاری و مشارکت فضای سبز مناطق هشت گانه شهرداری در دست اقدام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها