به منظور اجرای برنامه واکسیناسیون گروه های بهداشت و درمان 14 پایگاه در مشهد فعال شده است تا بتوان بر اساس برنامه ریزی در این مرحله تمامی پرسنل بهداشت و درمان را که در بخش های مختلف اعم از دانشگاهی و غیر دانشگاهی فعال هستند زیر پوشش قرار داد.
به منظور اجرای برنامه واکسیناسیون گروه های بهداشت و درمان 14 پایگاه در مشهد فعال شده است تا بتوان بر اساس برنامه ریزی در این مرحله تمامی پرسنل بهداشت و درمان را که در بخش های مختلف اعم از دانشگاهی و غیر دانشگاهی فعال هستند زیر پوشش قرار داد.
کد خبر: ۱۳۱۲۲۳۸

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، بیمارستان های امام رضا(ع)،قائم(عج)،فوق تخصصی کودکان اکبر،هاشمی نژاد، ابن سینا، رضوی، 22 بهمن، کامیاب، 17 شهریور، منتصریه، ناظران،بنت الهدی ودانشکده های دندانپزشکی وپرستاری ومامایی از جمله مراکزی هستند که پایگاه های واکسیناسیون در آنها فعال شده است.

بدین منظور "مسعود میبدی" گزارشگر و تصویربردار وب دا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور در پایگاه های واکسیناسیون گزارشی از روند این برنامه تهیه نموده است که در ادامه آمده است.

دکتر منظری معاون آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این مرحله 500 دوز واکسن به پایگاه این دانشکده ارائه شده است اظهار کرد: بر اساس فرمی که از سوی مدیریت پرستاری دانشگاه ارسال شده است، پرسنل داروخانه های سطح شهر مشهد، دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی ، پرسنل و دانشجویان دانشکده بهداشت و پرسنل ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

دکتر منظری با بیان اینکه پیش از انجام واکسیناسیون ، ضمن دریافت اطلاعات فردی در زمینه حساسیت ها و بیماری های زمینه ای، آموزش های لازم در خصوص علائم احتمالی واکسن ارائه می شود تصریح کرد: به منظور حفظ فاصله گذاری اجتماعی، بر اساس برنامه زمان بندی شده نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهدبا بیان اینکه اطلاعات گروه های هدف در سامانه ای به ثبت می رسدتصریح کرد: افراد فعال در روند واکسیناسیون از اعضای هیات علمی گروه سلامت جامعه و دانشجویان این دانشکده هستند که این مسئولیت را بر عهده گرفته اند.

قربانی مسئول پایگاه واکسیناسیون بیمارستان امام رضا(ع) نیز اظهار کرد: در این مرحله 500 دوز واکسن برای پرسنل پزشکی قانونی، پرسنل بیمارستان امام رضا(ع) و کوهورت تحویل این پایگاه شده است که طبق جدول زمان بندی شده واکسیناسیون انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه گروه های هدف انجام واکسیناسیون را جدی بگیرند و در زمان مقرر برای دریافت واکسن اقدام نمایند خاطر نشان کرد: به تمامی افرادی که برای دریافت واکسن مراجعه می کنند، آموزش های لازم در خصوص علائم  واکسن و اقداماتی که باید در این خصوص انجام داد، ارائه می شود.

حمید حمیدی مقدم سوپروایزر کنترل عفونت مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه و مسئول پایگاه واکسیناسیون این مرکز اظهار کرد: در این مرکز واکسیناسیون پرسنل بیمارستان های سینا، آریا، مادر و منتصریه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تا کنون 360 دوز واکسن به گروه های هدف تلقیح شده است افزود: در این پایگاه پس از بررسی اطلاعات و ارائه آموزش های لازم، با حفظ فاصله گذاری اجتماعی واکسیناسیون انجام می شود.

علیرضا امیر حسنخانی مدیر عامل بیمارستان بنت الهدی نیز ضمن قدردانی از تلاش های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بحران کرونا اظهار کرد: با فعال شدن پایگاه واکسیناسیون در این مرکز، بر اساس برنامه زمان بندی شده پرسنل بیمارستان های سینا ،شمس الشموس و بنت الهدی زیر پوشش قرار گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: در این مرحله 400 نفر از گروه های هدف زیر پوشش قرار می گیرند.

مدیر بیمارستان قائم(عج) نیز در گفتگو با وب دا اظهار کرد: در پایگاه واکسیناسیون این مرکز، بر اساس لیست ارسالی از سوی معاونت درمان،پرسنل این مرکز و سایر مراکز زیر پوشش قرار گرفته اند.

دکتر حسن خدا پرست ،توجه به حفظ فاصله گذاری اجتماعی و اجتناب از ایجاد ازدحام را از مهمترین نکاتی عنوان کرد که در روند انجام واکسیناسیون مورد توجه قرار گرفته است.

میترا وزیری سوپروایزر کنترل عفونت بیمارستان رضوی نیز در گفتگو با وب دا اظهار کرد: این پایگاه حدود یک هفته است که به منظور انجام واکسیناسیون پرسنل این مرکز و پرسنل بیمارستان های ناظران، پاستور و بینا راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون در این مرکز یک هزار و 30 نفر تحت واکسیناسیون قرار گرفته اند خاطر نشان کرد: به منظور ایمنی پرسنل، فرایند واکسیناسیون طرح ریزی شده است تا ضمن حفظ فاصله گذاری اجتماعی، در کوتاه ترین زمان نسبت به تلقیح واکسن اقدام شود.

دکتر رضا زارع معاون اداری مالی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن قدردانی از حمایت های مسئولان دانشگاه در  اجرای طرح بزرگ واکسیناسیون گروه های بهداشت و درمان اظهار کرد: پایگاه دانشکده دندانپزشکی به منظور انجام واکسیناسیون اینترن و استاژرهای دانشکده پزشکی و پرسنل و دانشجویان دانشکده های دندانپزشکی داروسازی و پیراپزشکی فعال شده است.

وی با بیان اینکه در این پایگاه تا کنون یک هزار و 140 نفر زیر پوشش قرار گرفته اند خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی و به منظور سرعت بخشی در انجام واکسیناسیون 4 بخش در این دانشکده راه اندازی شده است تا ضمن انجام واکسن، تمامی پروتکل های بهداشتی با دقت نظر رعایت می شود.

دکتر حیمد مجیدی پرشک مسئول اورژانس بیمارستان ناظران نیز اظهار کرد: پایگاه این مرکز به منظور واکسیناسیون پرسنل بیمارستان های ناظران، مهرگان و مرکز رضا راه اندازی شده است و بر اساس برنامه ریزی قرار است 500 نفر در این مرکز زیر پوشش قرار گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها