رئیس منابع آب شهرستان دلفان از آزادسازی ۲۵۰۰متر مربع از اراضی رودخانه سراب نیاز این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۲۲۳۶

به گزارش جام جم آنلاین لرستان: عبدالحسین عزیزی  با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی برای پیشگیری از تصرف حریم رودخانه‌ها، اظهار کرد: در راستای انجام وظیفه حاکمیتی و به منظور حفاظت و نگهداری و جلوگیری از دخل و تصرف غیرمجاز بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها آزادسازی در رودخانه سراب نیاز انجام‌ شد.

وی با اشاره به میزان آزادسازی‌های انجام شده در محدوده رودخانه های شهرستان دلفان تصریح کرد: دخل و تصرف در مسیل رودخانه‌های این شهرستان به منظور هرگونه بهره‌برداری اعم از ساخت‌ و ساز و توسعه کشاورزی ممنوع بوده و این امر به‌ طور صریح در قانون جرم تلقی شده است.

 دست‌اندازی به بستر و حریم رودخانه‌ها در حالی انجام می‌شود که طبق تبصره ۳ ماده ۲ فصل اول قانون توزیع عادلانه آب «ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه‌ها و انهار طبیعـی و کانال‌های عمومی و مسیل‌ها و مرداب و برکه‌های طبیعی و همچنین در حریم قانونی سواحل دریاها و دریاچه‌ها اعم از طبیعی و یا مخزنی ممنوع است مگر با اجازه وزارت نیرو.»

در ماده ۱۳ این قانون نیز آمده است: «هر نوع تصرف در بستر و حریم‌ منوط به موافقت کتبی و قبلی وزارت نیرو است. متخلفان از این ماده طبق مقررات موضوعه تعقیب و مجازات خواهند شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها