کیانوش رستمی با وجود قهرمانی از المپیک دور شد

طلای کبود

کیانوش رستمی مثال نقض این جمله است که می‌گویند: «ایستادن روی سکوی قهرمانی همیشه لذت‌بخش است.»
کد خبر: ۱۳۱۲۱۹۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم، با یک طلا و یک نقره المپیک و دو طلا و یک نقره جهانی، وزنه‌بردار پرافتخار کشورمان در تاشکند ازبکستان فقط به دنبال سهمیه المپیک بود اما اتفاقات دسته 89 کیلوگرم رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا، به گونه‌ای رقم خورد که کیانوش با چهره‌ای عبوس از سکوی قهرمانی آسیا بالا رفت و مدال طلا ر ا به گردن آویخت.

قبل از آغاز رقابت‌های دسته 89 کیلوگرم یک چیز کاملا روشن بود؛ این‌که کیانوش رستمی برای نزدیک شدن به سهمیه المپیک حتما باید بین 395 تا 400 کیلوگرم وزنه بزند؛ آن‌هم در دسته‌ای که رکورد جهان در آن 387کیلوگرم است. تا همین‌جا هم ماموریت برای کیانوش رستمی، یک ماموریت غیر‌ممکن بود. او در یکضرب ابتدا 167 کیلوگرم وزنه زد و در ادامه با دو انتخاب ریسکی به سراغ وزنه 176 رفت که موفق نبود. در دوضرب هم پس از دو تلاش وزنه 206کیلوگرم را بالای سر برد که برای کسب عنوان قهرمانی آسیا کافی به نظر می‌رسید. کیانوش در انتخاب سوم خود پشت وزنه 216 قرار گرفت ولی فقط نیم متری آن را جابه‌جا کرد. این پایان تلاش کیانوش رستمی در تاشکند بود. او با رکورد مجموع 373 کیلوگرم در یکضرب و دوضرب نقره گرفت و در مجموع هم مدال طلا را از آن خود کرد. کیانوش قهرمان آسیا شد اما نتوانست به حدنصاب‌های لازم برای کسب سهمیه المپیک نزدیک شود. او که از این موضوع به شدت ناراحت بود در گلایه از فدراسیون جهانی وزنه‌برداری رو به دوربینی که مسابقات را  به صورت زنده پوشش می‌داد گفت: «من استرس زیادی داشتم و همین موضوع باعث شد نتوانم نتیجه خوبی کسب کنم. اعتراض من به مسابقات گزینشی سوئیس است که من در آن شرکت کرده‌ام، تست دوپینگ هم داده ‌ام اما امتیاز لازم برای حضور در المپیک را به من ندادند تا در دوره شش ماهه دوم هیچ امتیازی کسب نکنم. به همین دلیل من مجبور شدم وزن بدنم را کاهش دهم و این مسیر درستی برای من نبود.»

البته کیانوش رستمی هنوز یک شانس دیگر برای حضور در المپیک توکیو دارد و باید 20 روز دیگر در رقابت‌های گزینشی المپیک در توکیو شرکت کند. با این حال شرایط او برای کسب سهمیه قطعا دشوار‌تر خواهد شد چراکه رکوردهای مورد نظر برای او احتمالا بیش از 400 کیلوگرم خواهد بود.

در دسته 89 کیلوگرم علی میری دیگر نماینده ایران با رکورد ۱۶۵ یک ضرب، ۱۹۸ دوضرب و مجموع ۳۶۳ کیلوگرم در رده پنجم آسیا قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها