روایت جوایز پای سکو در المپیک و حاشیه‌هایی که به وجود آمد

پاداش‌هایی با دلار جهانگیری!

محمد موسوی شاید فقط یک دردل کرد؛ آن هم از دید خودش به عنوان یک بازیکن تیم‌ملی. یک روز پس از آن‌که کمیته‌ملی المپیک جوایز دلاری مدال‌آوران در پای سکو را اعلام کرد سرعتی‌زن والیبال ایران موضع تندی نسبت به این اتفاق گرفت.
کد خبر: ۱۳۱۲۱۶۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، بر اساس اعلام کمیته‌ملی المپیک پاداش پای سکوی مدال‌آوران برای مدال طلا 10 هزار دلار، برای مدال نقره 5 هزار دلار و برای مدال برنز 3500 دلار است. اتفاقی که واکنش تند موسوی را به همراه داشت. موسوی در استوری خودش در اینستاگرام نوشت:«به نظر من زحمت نکشید‌، راضی نیستیم تو دردسر بیفتین. 2 تا داستان هست‌؛ طرف 4 سال پوستش کنده میشه  تو بالاترین سطح ورزش دنیا  قرار می گیره و پاداشش 240 تومن که اگه شانس بیاره و به دلار جهانگیری حساب نکنن، 10 درصد مالیات هم کم، میشه 224 تومن که دیگه حساب کنید بنده خدای قهرمان چیکارش می‌تونه بکنه. داستان دوم،‌ ورزش‌های گروهی هست که ما جزوشون هستیم. برفرض محال قهرمان بشیم ‌نصف میشه این عدد. خدایی دمتون گرم عالی هستین. واسه اولین‌بار خدا رو شکر می‌کنم که ما مدال نمی‌گیریم. چون واقعا زور داشت بعد مدال المپیک‌ این باشه پاداش . من که اگه این مدال رو بگیرم و این پاداش رو دریافت کنم قطعا  همون قدر میذارم روش و پس میدم که دینی گردنمون نیفته.»

کم کاری و انگشت اتهام به موسوی

پس از این استوری جنجالی بلافاصله حاشیه‌ها برای موسوی آغاز شد. خیلی‌ها در فضای مجازی او را متهم به حاشیه‌سازی برای کاروان ایران در آستانه المپیک کردند و از او خواستند تا سعه صدر داشته باشد. خیلی از کاربران هم از این نوشتند که او اگر دلش به حال تیم‌ملی در المپیک می‌سوخت درالمپیک ریو در رژه کاروان شرکت می‌کرد! به عقیده بسیاری از کاربران کمیته المپیک و فدراسیون والیبال باید با رفتارهای این‌چنینی برخورد کنند و اجازه ندهند تا حاشیه‌ای گریبان کاروان را بگیرد.

با این حال رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته‌ملی المپیک ایران پس از اظهار نظر موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت:«فکر می‌کنم موسوی دچار سوءتفاهم شده است. این طور نیست که برای ورزش‌های تیمی پاداش نصف شود. بدون شک اگر والیبال ایران مدال بیاورد این پاداش به تک تک اعضای کاروان پرداخت خواهد شد.»

سجادی و شعله‌ور کردن آتش زیر خاکستر

این طبیعی است که گاهی سکوت کردن و حرف نزدن می‌تواند قائله را ختم به خیر کند،اتفاقی که ظاهرا نصرا... سجادی سرپرست کاروان ایران در توکیو آن را بلد نیست! پس ازاستوری موسوی وقتی خبرنگاران از سجادی در این باره سوال کردند او این واکنش را نشان داد و گفت:«شما چرا دلاری پاداش‌ها را حساب می‌کنید؟ اگر به ریال حساب کنید این پاداش‌ها به نسبت 4 – 5 سال قبل بیشتر هم شده است!»برای اظهار نظری که سجادی کرده از تهران تا توکیو هزارتا علامت تعجب می‌شود گذاشت و دیگر حرفی باقی نخواند ماند!

فقط والیبالی‌ها معترض نیستند

در بحث پیش آمده برای پرداخت پاداش‌ها این فقط والیبالی‌ها نیستند که معترض شده‌اند. ظاهرا صدای بستکتبالی‌ها هم در آمده است و آنها هم بر این عقیده هستند که باید شاخص‌ها درباره رشته‌های گروهی رعایت شود.آنها می‌خواهند در نهایت کار به جایی برسد که پاداش‌ها برای رشته‌های تیمی نصف نشود و مطابق استاندارد به همه آنها تعلق بگیرد.

امیر خوش‌خبر: والیبالی‌ها همیشه رک‌گو هستند

سرپرست تیم‌ملی والیبال در واکنش به حاشیه‌های به وجود آمده می‌گوید:«بچه‌های والیبال همیشه رک حرف‌های‌شان را زده‌اند. من نمی‌خواهم درباره استوری موسوی زیاد حرف بزنم اما خب این‌که آن استوری خوب بوده یا بد را مسؤولش من نیستم.» خوش‌خبر حالا به بعضی جوسازی‌های رسانه‌ها انتقاد دارد:« بعضی انتقادات تنها ذهن ما را خراب می‌کند. در حالی که نقد خوب راه را مشخص می‌کند و ما هم با آن مشکلی نداریم. به نظرم حالا خیلی‌ها نقادی را بلد نیستند.»

مازیار فیروزی - گروه ورزش / روزنامه جام جم

newsQrCode
برچسب ها: کشتی ورزش قهرمانی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها