رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: با خاتمه واکسیناسیون گروه ها ی خاص انجام واکسیناسیون عمومی از اردیبهشت ماه  آغاز می شود. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: با خاتمه واکسیناسیون گروه ها ی خاص انجام واکسیناسیون عمومی از اردیبهشت ماه  آغاز می شود. 
کد خبر: ۱۳۱۲۰۳۱

به گزارش جام جم آنلاین سمنان؛ دکتر نوید دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد با اشاره به صعودی شدن آمار مبتالیان به کرونا گفت: در حال حاضر واکسیناسیون بیماران خاص در حال انجام است، واکسیناسیون  جانبازان و سالمندانی که در مراکز نگهداری هستند و پاکبانان انجام شده است وتا پایان هفته نیز واکسیناسیون همه همکاران در حوزه بهداشت و درمان انجام می شود. 
 
وی با بیان اینکه عمده موارد فعلی از نوع انگلیسی است ولی تفاوتی بین مدیریت بیماری وجود ندارد، افزود:در مراحل بعدی از ابتدای اردیبهشت، واکسیناسیون عمومی از افراد ُمسن آغاز می شود. 

روند ابتال به بیماری صعودی است
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار کرد: تا امروز 5 هزار و 410 بیمارکووید در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری و مورد درمان واقع شدند 17 هزار و442 بیمار هم به صورت سرپایی درمان شده اند 4هزار و 552 نفر با حال عمومی خوب مرخص شدندو 717 نفر هم فوت کرده اند.

دانائی بااشاره به 2برابر شدن تختهای بیمارستانی و ارائه خدمت در دیگر مراکز تامین اجتماعی و اینکه تاکنون مشکلی از لحاظ ارائه خدمات در مراکز بیمارستانی وجود ندارد، افزود: روند ابتال به بیماری کووید همچنان صعودی است و و روز گذشته 300 بیمار جدید شناسایی شده اند. 
 
وی با تاکید بر لزوم ادامه محدودیتها، گفت: همکاری مردم مبنی برپرهیز از دورهمی ها و افطاری ها و همچنین عدم سهل انگاری و فراموشی بیماری در بهتر شدن شرایط، نقش اساسی دارد.

هر واکسنی وجود داشت تزریق کنید 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه تاکنون در مجموعه منطقه دانشگاه 2هزار و840 واکسن تزریق شده و تا پایان هفته به 6هزار واکسن می رسد،افزود:برای واکسینه شدن نیازی به ثبت نام در سامانه نیست و گروههای مورد نظر شناسایی شده و به مراکز بهداشتی دعوت می شوند؛ تزریق واکسن احتیاج به تکمیل فرم و محدودیت سنی ندارد، کامال رایگان است و تمام افرادی که در لیست قرار گیرند واکسینه می شوند.

دانائی در خصوص حق انتخاب نوع واکسن و عوارض احتمالی واکسنها ی مختلف،گفت: تمام انواع واکسن از لحاظ ایمنی در برابر مرگ مقاوم هستند واز آنجا که ممکن است انواع واکسن در سبد انتخاب کشور نباشد باید همه کسانی که در نوبت واکسینه قرار می گیرند هر واکسن موجود را تزریق کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت:طبق مطالعات انجام شده روی برخی از انواع واکسن به ازای هر 250 هزار نفر، یک نفر دچار لخته خون می شود که خطر لخته خون بسیار ناچیز است و توسط سیستمهای درمانی درمان می شود. 

وی با بیان اینکه تاکنون 40 درصد مردم منطقه با وی روس تماس داشته اند، بیان کرد: در خصوص ابتلای دوباره افراد به ویروس نمی توان اظهار نظر کرد چون بعد از 6 الی 7 ماه ایمنی اُفت می کند و گذر زمان منجر به ناپایداری ایمنی می شود.

تاکنون موردی از مهاجرت نداشته ایم 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار جام جم مبنی برچرایی آمار بالای مبتالیان به ایران در مقایسه با برخی کشورهای همسایه مانند عراق با وجود رعایت کمتر دستورالعملها و زیرساخت های بهداشتی در آن کشور و همچنین افزایش مهاجرت پزشکان و  پرستاران در دوران کرونا، گفت: دربیماری کووید مهمترین عامل، شناسایی و ثبت بیمار است ودرکشوری مانند عراق قطعا آمار ابتلای بیشتر است اما امکان شناسایی و ثبت و ارائه اطالعات کافی وجود ندارد همچنین در استان سمنان همکاران همکاری  بسیار خوبی داشته اند و تا بحال موردی از مهاجرت به خارج از کشور، وجود نداشته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها