استاندار خراسان رضوی در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد؛

خراسان رضوی قطب رسانه‌ای، قرآنی و دانشگاهی کشور

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از ثبت شش اثر تاریخی و فرهنگی دیگر استان در فهرست آثار ملی خبر داد.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از ثبت شش اثر تاریخی و فرهنگی دیگر استان در فهرست آثار ملی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۱۹۷۱

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، محمدصادق براتی با اعلام این خبر اظهار کرد: چهار اثر از این آثار مربوط به شهرستان گناباد است که شامل «خانه رضایی معروف به حوضخانه رضایی، خانه نجفی، خانه مهدوی و یک اثر هم مربوط به آثار گیاهی با عنوان درخت چنار کهنسال میدان کاخکل» می‌باشد.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: همچنین یک اثر مربوط به شهرستان سرخس بخش مرزداران با عنوان پاسگاه شوراق و یک اثر هم مربوط به شهرستان نیشابور با عنوان درخت کهنسال آرچای بی بی است.
وی در پایان ضمن قدردانی از مجموعه دست اندرکاران گردشگری استان برای پیگیری ثبت آثار تاریخی و فرهنگی در فهرست آثار ملی گفت: آثار تاریخی و فرهنگی نمایانگر هویت جوامع بشری است و لازم است تمام استعدادهای موجود در جهت حفظ و معرفی آن آثار به کار گرفته شود. در این راستا باید دانست که امروزه اقتصاد بسیاری از کشورهای دنیا وابسته به گردشگری و بازدید از آثار تاریخی است که می‌تواند منبع تولید ثروت برای آن مناطق باشد و بحمد الله استان خراسان رضوی غنی از این آثار بوده و باید به صورت حرفه‌ای به زائرین و گردشگران داخلی و خارجی شناسانده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها