یکی از مشکلاتی که علاقمندان به طلا و جواهر دارند این است که نمی‌دانند چطور می‌توان قیمت مدل‌های جدید را محاسبه کنند.
کد خبر: ۱۳۱۱۸۷۴

قيمت مدل‌های جديد نيم ست و دستبند طلای 2021

فکر کنید که قرار است یک نیم ست  و دستبند طلای جدید بخرید، اولین چیزی که به فکر شما می‌رسد این است که قیمت نیم ست طلا و یا قیمت دستبند طلا چند است؟ آیا می توانید با بودجه‌ای که در نظر دارید محصول مورد نظر خود را بخرید؟ در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با نحوه محاسبه قیمت طلا و جواهر آشنا کنیم.

نیم ست‌های جدید مدل 2021 گالری طلا و جواهرات سایت zar.ir

قیمت طلا چگونه محاسبه می شود؟

وقتی قرار است یک محصول طلا خریداری کنید، اولین مسئله‌ای که به ذهن شما خطور می‌کند این است که با بودجه‌ای که در اختیار دارید چند گرم طلا می توان خریداری کرد، می دانیم که قیمت روز طلا توسط اتحادیه طلا و جواهر محاسبه می‌شود، بنابراین طلا فروشان در قیمت خام طلا همگی به صورت یکپارچه هستند، پس چه چیزی باعث می‌شود که قیمت نیم ست طلا در یک مغازه طلا فروشی با فروشگاه دیگر چند صد هزارتومان تفاوت داشته باشد؟ باید بگوییم که این مسئله به نحوه مشخص کردن قیمت نهایی محصول طلا باز می‌گردد.

یک فرمول کلی وجود دارد که طلا فروشان با استفاده از آن قیمت نهایی محصول طلا را مشخص می‌کنند. فرمول به این شرح است:

محاسبه طلای خام

ابتدا طلا فروش قیمت طلای خام مشخص شده از سوی اتحادیه را در وزن طلای مورد نظر شما ضرب می‌کند، به این ترتیب قیمت طلای خام این محصول مشخص می‌شود.

اضافه کردن اجرت ساخت

مرحله بعد نوبت اضافه کردن اجرت ساخت و کارمزد است، این بخشی است که می‌تواند یکی از عوامل تغییر قیمت باشد، چرا که مشخص نیست طلا فروش خود چه کارمزدی را بابت خرید طلا به کارگاه پرداخته است، می‌توان گفت که این بخش تا حد زیادی به وجدان طلافروشان بستگی دارد. برای تعیین اجرت دو راه وجود دارد، برخی از طلاها اجرت ساخت مشخصی دارند مثلا می‌گویند این النگو گرمی 100 هزار تومان اجرت ساخت دارد، گاهی اوقات نیز اجرت ساخت را درصدی محسابه می‌کنند مثلا می‌گویند اجرت ساخت این دستبند 17 درصد  است، یعنی قیمت آن هرچقدر باشد باید گرمی 17 درصد به عنوان اجرت ساخت به آن اضافه کنند.

دستبند‌های شیک و اسپرت گالری طلا و جواهرات سایت zar.ir

قيمت مدل‌های جديد نيم ست و دستبند طلای 2021

 

سود طلا فروش

وقتی سود و قیمت طلا مشخص می‌شود، به این معنا است که طلا فروش خود این محصول را با این قیمت خریداری کرده، پس قدم بعدی مشخص کردن سود طلافروشان است، سودی که قانون برای طلافروشان محسابه کرده است 7 درصد است، بنابراین 7 درصد قیمتی که در مرحله قبل مشخص شد دوباره به قیمت نهایی اضافه می‌شود. این بخش هم از جمله بخش‌هایی است که باعث می‌شود مثلا قیمت دستبند طلا در یک مغازه با مغازه دیگر فرق کند، چرا که طلا فروشان می‌توانند بخشی از سود خود را به عنوان تخفیف به مشتری ببخشند، مثلا ممکن است یک طلا فروش بخشی از سود خود را از شما نگیرد و بتوانید یک نیم ست طلا را با قیمت مناسب‌تری از دیگر فروشگاه‌ها تهیه کنید.

مالیات بر ارزش افزوده

این آخرین بخش از فرمول محاسبه قیمت طلا است، مالیات بر ارزش افزوده را صنف طلا فروشان هر ساله مشخص می‌کند و یک عدد مشخص است، نهایتا طلا فروش به عدد به دست آمده این مقدار را اضافه می‌کند و قیمت نهایی محصول طلا مشخص می‌شود.

پس فرمول نهایی محاسبه قیمت طلا به این شرح است:

مالیات بر ارزش افزوده + درصد سود + میزان اجرت ساخت + قیمت روز طلا X وزن محصول انتخابی = قیمت

نکات مهمی که باید در نظر بگیرید

اکنون که با نحوه محاسبه قیمت طلا آشنا شدید باید بدانید که مسائل دیگری نیز در قیمت نهایی یک محصول طلا تاثیرگذار هستند که باید به آنها هم توجه کنید. در این بخش شما را با این نکات مهم آشنا می‌کنیم.

- ممکن است محصولی که شما انتخاب می کنید یک محصول طلا و جواهر باشد، در این صورت قیمت سنگ جواهر به صورت جداگانه محاسبه و به قیمت طلا اضافه می‌شود. ضمن این که معمولا دستمزد اینگونه کارها به دلیل تراش دادن جواهر و سختی سوار کردن سنگ جواهر روی محصول کمی بیشتر از محصولات طلا است.

- گاهی اوقات شما یک محصول را برای ساخت، سفارش می‌دهید، در این صورت هزینه ساخت سفارشی را نیز باید پرداخت کنید، چرا که طلاساز باید ابتدا طرح محصول انتخابی شما را روی کاغذ پیاده کند و سپس با استفاده از دستگاه‌های مخصوصی این طرح را قالب‌ریزی کرده و محصول را برای شما بسازد، بنابراین هزینه طراحی و قالب‌سازی نیز به هزینه‌های شما اضافه می‌شود، در عوض محصولی که در اختیار دارید یک محصول کاملا سفارشی است و معمولا تعداد بسیار محدودی از آنها در بازار وجود دارد.

- باید دقت داشته باشید که اگر محصولات جواهر را انتخاب می کنید قیمت سنگ‌های جواهر  مختلف است و ممکن است با انتخاب یک سنگ خاص محصول مورد نظر شما قیمت بیشتری پیدا کند.

جدیدترین زیورآلات طلا و جواهر در گالری زر

اگر دنبال خرید جدیدترین مصنوعات طلا و جواهر هستید پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید به گالری طلا و جواهر زر مراجعه کنید، در سایت زر شما می‌توانید محصول انتخابی خود را با وزن یا سنگ جواهر دلخواه متناسب با بودجه خود سفارش دهید، مثلا قیمت پلاک اسم طلا در سایت زر بستگی به سفارش شما خواهد داشت، به این معنا که شما می‌توانید محصول انتخابی را با وزن دلخواه و سنگ دلخواه خود سفارش دهید.

در گالری طلا و جواهر زر به نشانی http://www.zar.ir/ این امکان وجود دارد که کاربر قیمت نیم ست طلا یا قیمت دستبند طلای مورد نظر خود را با توجه به بودجه‌ای که در نظر دارد تغییر دهد، سایت زر این امکان را فراهم می‌کند که همه دوستداران طلا و جواهر بتوانند صاحب محصولات مورد علاقه خود باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها