رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد

امتحانات کدام پایه های تحصیلی در خرداد ۱۴۰۰ «حضوری» برگزار می شود؟

وزیر علوم با اشاره به تعطیلی واحدهای عملی، درباره امتحانات پایان ترم نیز گفت: فعلا با این وضع پیش‌بینی می‌شود امتحانات مانند ترم قبل به‌صورت مجازی برگزار شود.
کد خبر: ۱۳۱۱۷۹۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، منصور غلامی درباره وضعیت دانشگاه‌ها در دو هفته اخیر با توجه به شرایط بحرانی کرونا گفت: با توجه به پیک شدید کرونا و با نظر ستاد مدیریت کرونا، دانشگاه‌ها را در شرایط سخت‌تری قرار دادیم، حضور دانشجویان، کارمندان و اساتید محدودتر شده است.

وی ادامه داد: تا شرایط برای حضور مساعد نشود، قاعدتاً این وضعیت ادامه می‌یابد، قبل از خیز جدید کرونا برخی دانشگاه‌ها به تعدادی از دانشجویان بر اساس ضرورت اجازه حضور داده بودند که در این دو هفته به‌سختی محدود شدند.

وزیر علوم با بیان اینکه واحدهای عملی نیز تعطیل شده است، درباره امتحانات پایان ترم گفت: فعلاً با این وضع پیش‌بینی می‌شود امتحانات مانند ترم قبل به‌صورت مجازی برگزار شود.

وی درباره اینکه آیا در شهرهای زرد و آبی هم امتحانات مجازی برگزار خواهد شد گفت: تا آخر ترم که از پانزده خرداد به بعد می‌شود اگر به شرایط زرد و آبی برگردیم آن‌وقت دانشگاه‌ها این اختیار را در این خصوص تصمیم گیری کنند.

وی درباره اعتراض دانشجویان دکتری راجع‌به هزینه‌های گزافی که برای چاپ مجلات علمی از آن‌ها دریافت می‌شود گفت: یک دستورالعملی امروز تصویب و امضا کردیم که روزهای آینده به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود، بر اساس این دستورالعمل مبالغ و دریافت هزینه‌های بررسی و چاپ مقالات در مجلات داخلی مشخص شده است.

وزیر علوم افزود: چاپ مقلات در مجلات داخلی دو هزینه دارد یک حق الزحمه مربوط به هزینه‌ای است که دانشگاه‌ها به داوران و انجمن‌های علمی که دارای مجلات علمی هستند پرداخت می‌کنند و بخشی هم مربوط به هزینه‌های چاپ است.

وی ادامه داد: اگر کسی خارج از این دستورالعمل هزینه دریافت کند، تخلف کرده و قابل پیگیری است، اما اگر کسی خود به مجله پول داده و خواستار این است که مقاله وی چاپ شود، تخلف وی حقوقی بوده و از جنبه دیگر قابل پیگیری است.

غلامی افزود: سه سال است که روش صدور مجوز برای مجلات علمی تغییر کرده است و اکنون هر انجمن علمی و نهاد علمی مرتبط می‌توانند مجله علمی راه اندازی کرده و بعد از چاپ سه شماره از مجله برای اعتبار بخشی آن اقدام کنند. در مجموع می‌توانند با شرایط اولیه برای راه اندازی مجلات علمی اقدام کرده و سپس اعتبار آن را اخذ کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها