پیش به سوی هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا؛

طلسم بشکن، صدرنشین بمان، تقلید کن و ۶تایی شو

چهار نماینده فوتبال کشورمان در هفته سوم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باید طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به مصاف رقبای خود بروند.
کد خبر: ۱۳۱۱۷۵۶

به گزارش جام جم آنلاین، هفته سوم مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در حالی از امروز (سه‌شنبه) آغاز می‌شود که همانند ۲ هفته قبلی، سه نماینده کشورمان باید در آن به میدان بروند.

شکستن طلسم ۵ ساله، اولویت رسول خطیبی

تیم فوتبال تراکتور باید در امارات و از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه به وقت تهران به مصاف تیم نیروی هوایی عراق برود. هر ۲ تیم تا به اینجا بردی را در کارنامه خود نداشتند و برای صعود می‌بایست در ۲ بازی پیش رو که با یکدیگر دارند به حداکثر امتیازات برسند.

شاگردان رسول خطیبی بعد از تساوی سه بر سه مقابل پاختاکور در گام دوم مقابل الشارجه تن به تساوی بدون گل دادند. در سوی مقابل نماینده عراق پس از شکست یک بر صفر برابر تیم میزبان، مقابلِ تیم ازبکستانی به تساوی بدون گل دست پیدا کرد تا نخستین امتیازش را در اولین حضورش در لیگ قهرمانان آسیا دشت کند.

نماینده شایسته کشورمان به مصاف تیمی می‌رود که تاکنون در این فصل از رقابت‌ها گلی نزده و از این حیث پنج تیم دیگر شبیه آنها هستند.

این تیم عراقی درست مانند الشرطه فوتبالی فیزیکی را به نمایش می‌گذارد و راه ایجاد موقعیت مقابل این تیم سخت است.

همام طارق بازیکن اسبق استقلال هم که در بازی اول اخراج شده بود می‌تواند برای نیروی هوایی دوباره بازی کند. تیمی که با سیستم ۱-۴-۵، فوتبالی شدیدا تدافعی را ارائه می‌کند.

آخرین برد تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا به بازی برگشت دور یک هشتم نهایی سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد که پرشورها موفق شدند النصر امارات را با نتیجه سه بر یک از پیش رو بردارند البته که باخت چهار بر یک در دیدار رفت باعث شد تا تی‌تی‌ها نخستین صعود به یک چهارم نهایی را تجربه کنند.

در لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۸، چهار باخت و ۲ تساوی برای نماینده کشورمان به دست آمد و حالا در این فصل ۲ تساوی به آن اضافه شده است. حالا وقت آن است تا طلسم حدودا پنج ساله شکسته شود و تراکتور پس از هشت مسابقه در آسیا به برتری دست پیدا کند.

حمله به سد ۱۸۲ سانتی‌متری دیراژ سینگ

تیم فوتبال پرسپولیس بعد از ۲ پیروزی درخشان در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم دوم گروه خود و میزبان گروه پنجم می‌رود.

گوای هند که با صفر گل زده و صفر گل خورده، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده تیم یحیی گل‌محمدی به حساب می‌آید.

گوا در دیدار برابر تیم‌های الریان و الوحده نشان داد که روی ارسال‌های بلند مشکل دارد و در صورت تحت فشار قرار گرفتن، مدافعانش اشتباهات مهلکی را ممکن است انجام دهند.

در سوی مقابل دوندگی بالا، آشنایی با آب و هوای شرجی هند، ضدحمله‌های خطرناک و گلر آماده جزو نکات مثبت نماینده هند به شمار می‌رود که اولین حضور خود را در لیگ قهرمانان اسیا تجربه می‌کند.

خوان فرناندو، سرمربی ۴۰ ساله و اسپانیایی گوا سابقه کار در کشورهای مولداوی، یونان، اسپانیا و ... دارد و در تیم جوانان مالاگا مربیگری کرده است.

او از سال ۲۰۲۰ هدایت گوا را به عهده گرفته است. بدون تردید اگر درخشش دیراژ سینگ، گلر ۲۰ ساله ۱۸۲ سانتی‌متری نبود این سرمربی اسپانیایی اولین باخت خود در آسیا را تا به حال تجربه کرده بود.

این گلر جوان در سال ۲۰۱۷ و در جام جهانی زیر ۱۷ ساله‌ها نمایش درخشانی داشت و مشهور شد. جایی که هند در گروهش آخر شد و در گروهی دیگر تیم عباس چمنیان سرگروه شد تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت. میزبان آن مسابقات هم هند بود.

شاگردان یحیی گل‌محمدی در صورت غلبه بر حریف خود می‌توانند تا حد زیادی خیالشان را برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی راحت کنند. مسابقه پرسپولیس و گوا از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه آغاز می‌شود.

به دنبال تقلید از روی دست پرسپولیس

اما از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه شاهد برگزاری حساس‌ترین بازی روز سه‌شنبه خواهیم بود. فولاد ایران باید در عربستان به مصاف میزبان خود النصر برود.

تیم‌های چهار امتیازی و صدرنشین گروه چهارم که برای صعود رقیب سرسختی چون السد را هم پشت سر خود می‌بینند.

شاید اگر فولاد هم کمی خوش‌اقبال بود می‌توانست مانند النصر از سد تیم ژاوی هرناندز بگذرد اما این اتفاق رخ نداد. با این وجود تیم جواد نکونام کاری را کرد که النصر در انجام آن ناکام بود؛ یعنی بردن تیم الوحدات اردن.

فولاد خوزستان در سال ۲۰۱۴ موفق شد در لیگ قهرمانان آسیا از گروه خود صعود کند. در آن سال هم همانند این دوره، نماینده اهواز در بازی اول مقابل رقیب قطری خود به تساوی دست پیدا کرد سپس در گام دوم با یک پنالتی، یک بر صفر بر رقیبش چیره شد؛ درست همانند اتفاقی که امسال رخ داد.

در نهایت در آن سال فولاد موفق شد با ۱۳ امتیاز صدرنشین شود و به مرحله بعدی صعود کند. حالا باید دید باز هم این ماجرا تکرار خواهد شد یا خیر.

نورالدین آمرابات، عبدالرزاق حمدالله، خالد الغنام، عبدالمجید السلیهیم، پتروس، برد جونز و ... جزو مشهورترین بازیکنان تیم مانو منزس برزیلی هستند.

تیمی که به نظر می‌رسد با شکست السد، باخت فصل پیش مقابل پرسپولیس را فراموش کرده است. یادمان نرود آخرین باخت النصر در لیگ قهرمانان آسیا مقابل یک تیم ایرانی بوده است.

فرهاد به دنبال ۶ تایی شدن

بازهم مانند ۲ هفته قبلی، استقلال آخرین تیم ایرانی است که باید به میدان برود. شاگردان فرهاد مجیدی چهارشنبه شب از ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه باید به مصاف تیمی بروند که با چهار امتیاز در رده دوم است؛ یعنی الدحیل قطر.

مصاف با تیمی که یکی از بهترین مهره‌هایش در این دوره از رقابت‌ها یک استقلالی به نام علی کریمی است. کریمی در هر ۲ مسابقه بعد از ادمیلسون جونیور، بالاترین نمره را به دست آورد.

این تیم قطری در ۲۰ رویارویی با تیم های ایرانی ۱۰ برد، پنج تساوی و پنج باخت را تجربه کرده است. مقابل استقلال هم در سال ۲۰۱۹ الدحیل به میدان رفت که یک برد سه بر صفر و یک تساوی یک بر یک به دست آمد.

آن تساوی، اولین تجربه سرمربیگری فرهاد مجیدی در لیگ قهرمانان بود. حالا فرهاد در هشت مسابقه آسیایی، پنج برد، ۲ تساوی و یک شکست را دارد.

در ترکیب الدحیل و در کنار ستاره‌هایی چون کریم بوضیاف، ادمیلسون جونیور، مهدی بن‌عطیه، معز علی و ... شاهد حضور یک ستاره بلند بالا در خط حمله الدحیل هستیم.

میشل اولونگا بازیکن ۲۷ ساله و کنیایی با سابقه ۱۸ گل ملی در ۴۱ بازی به تازگی به صف ستاره‌های الدحیل اضافه شده است. او که سابقه بازی در ژاپن، چین و باشگاهی چون گرانای اسپانیا را دارد در هر ۲ بازی این فصل گلزنی کرده است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها