آخرین اخبار ویروس کرونا را اینجا بخوانید.
کد خبر: ۱۳۱۱۶۶۹

به گزارش جام جم آنلاین، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است:

*جنجال های واکسن کرونای شرکت جانسون و جانسون ادامه دارد. مراکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌های آمریکا بیانیه داد افرادی که بعد از تزریق واکسن کرونا این علائم یعنی:  سردرد ناگهانی، سردرد شدید، علائم عصبی جدید، درد شکمی شدید، تنگی نفس، ورم پا، خال‌های کوچک قرمز روی پوست، و یا کبودی ساده را تجربه می کنند به سرعت به پزشک مراجعه کنند.

*محققان می گویند حتی اگر تمام کره زمین هم علیه ویروس کرونا واکسینه شوند باز هم نباید فعلا ماسک را از روی صورت برداشت.

*محققان در آزمایشات متعدد باز هم به این نتیجه رسیدند که احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق سطوح بسیار پایین است و افراد باید همان احتمال انتقال ویروس از طریق هوا را جدی بگیرند.

*مدیر کل سازمان بهداشت جهانی  در طی یک کنفرانس خبری در ژنو در روز دوشنبه گفت که موارد ابتلا به کرونا  مورد برای هشتمین هفته متوالی افزایش یافته است. او گفته که فقط طی یک هفته 5 میلیون و 200 هزار مورد جدید کرونا در جهان گزارش شده است. او همچنین خبر از افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا برای پنجمین هفته متوالی داد.

*با وجود افزایش موارد ابتلا در جهان آمریکا کم کم بحران را پشت سر می گذارد. موارد ابتلا به کرونا کاهش یافته و گفته می شود که کاهش موارد ابتلا حاکی از آن است که واکسن های کرونا به بهترین شکل ممکن در حال تاثیرگذاری بر روی پاندمی کرونایی هستند.

*در هند نوبت به واکسینه افراد 18 سال به بالا رسید. البته بحران کرونایی هم اکنون در این کشور بسیار شدید و حتی در برخی مناطق غیرقابل کنترل است. به تازگی در دهلی پایتخت این کشور محدودیت های جدید اعمال شده است. در آمریکا نیز از امروز 16 ساله به بالا می توانند واکسن بزنند.

*یونان قصد دارد با لغو برخی از محدودیت های کرونایی بار دیگر درهای این کشور را بر روی توریست ها باز کند.

*پرواز از استرالیا به نیوزلند دوباره از سر گرفته شد. مسافران از و به نیوزلند و استرالیا نیازی نیست که قرنطینه شوند.

*روند واکسیناسیون همگانی علیه کرونا در کشور آلمان با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

*هنگ کنگ به طور موقت مرزهای خود را بر روی پروازهای کشورهای هند، پاکستان و فیلیپین بست.

*هم اکنون گونه جهش یافته ویروس هند به عنوان معضل جدید جهانی مطرح می شود اما محققان می گویند این نوع گونه جهش یافته به اندازه ویروس جهش یافته آفریقایی نمی تواند خطرناک باشد. با این حال دانشمندان در حال تلاش برای بررسی بیشتر ماهیت این ویروس جدید هستند.

*پس از واکسن های مختلف حالا اینبار نوبت به واکسن کرونای شرکت مدرنا است که خطر لخته شدن خون پس از تزریق آن به وجود بیاید. یک شهروند آمریکایی بعد از تزریق این واکسن دچار این عارضه شده که البته جان سالم به در برده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها