پنج سال از روز قهرمانی دراماتیک لسترسیتی در لیگ جزیره گذشت

ماجرای قهرمان یک شهر

مهدی طارمی باز هم برای پورتو گل سه‌امتیازی زد

پورتو در آستانه فروش طارمی!

پورتو هر چند از گل‌های طارمی لذت می‌برد اما باید آرام‌آرام خود را برای رفتن او آماده کند.
کد خبر: ۱۳۱۱۶۴۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،  هدف این باشگاه از خرید مهدی از باشگاه ریوآوه، سرمایه‌گذاری بود. البته آنها هزینه سنگینی برای خرید مهدی نکردند. حدود ۵ میلیون یورو برای رضایتنامه‌اش پرداخت کردند. این سرمایه‌گذاری خیلی زود جواب داد. طارمی از همان هفته‌های ابتدایی حضور در پورتو نشان داد برای درخشش آمده و حالا به جرات می‌توان گفت جزو دو بازیکن برتر فصل بوده است. درخشش طارمی در رقابت‌های لیگ قهرمانان باعث شده تا حالا این باشگاه عزم خود را برای فروش او بیشتر جزم کند. آنها می‌دانند الان و در این رکورد اقتصادی کرونا، تابستان آینده بهترین زمان ممکن برای یک سود کلان است.

مهدی این روزها علاقه‌ای ندارد درباره آینده حرف بزند و تنها یک جواب داد: «تمرکزم روی بازی‌های باقی‌مانده فصل است.» مهدی می‌داند اگر در ۷ بازی باقی‌مانده فصل بتواند به درخشش خود ادامه دهد، قراردادی که تابستان مقابلش قرار می‌گیرد چرب‌تر خواهد بود. البته او حاضر است برای رسیدن به آرزوهایش دستمزد خود را قربانی کند. مهدی از ابتدای ورود به فوتبال حرفه‌ای تا همین امروز فقط یک جمله را تکرار می‌کند؛ «دوست دارم روزی پیراهن رئال‌مادرید را به تن کنم.» چندی قبل علی طارمی پدر او هم در مصاحبه‌ای به جام‌جم گفت: «مهدی آرزو دارد روزی به این تیم ملحق شود.»

مهدی تابستان آینده را یکی از مهمترین تابستان‌های زندگی‌اش می‌داند چون تصور می‌کند شاید گام بزرگی به سمت موفقیتش بردارد. هنوز صحبت‌های او و پورتو رسمی نشده است. پورتو در عین حال که دوست دارد از فروش این بازیکن به سود کلانی برسد، از سوی دیگر طوری رفتار می‌کند که انگار مایل به جدایی‌اش نیست. این سیاست برای بالابردن رقم مهدی طارمی است. پورتو هنوز رقم رضایتنامه این بازیکن را اعلام نکرده اما برآورد اولیه سایت ترانسفر‌مارکت ۱۲ میلیون یورو بوده ولی قطعا رقمی که مدنظر آنهاست به مراتب بیشتر از اینهاست؛ شاید بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون یورو. همه چیز بسته به پیشنهادهای دریافتی دارد.

فعلا طرفین سکوت کرده و به ادامه فصل مشغول هستند تا زمانش از راه برسد. ایرانی‌ها منتظرند تا در نقل‌و‌انتقالات پیش‌رو شاهد یک انتقال تاریخی باشند. طارمی علاقه‌مند است در لالیگا یا لیگ‌برتر انگلیس بازی کند. این حرفی بود که در مرداد سال گذشته به زبان آورد: « لیگ‌های انگلیس و اسپانیا را خیلی دوست دارم و علاقه‌مندم روزی در آن سطح بازی کنم. ضمن این‌که آرزوی من این است که در رئال مادرید به میدان بروم و عضوی از این تیم باشم.»

سود بوشهری‌ها؟

مهدی طارمی در باشگاه پرسپولیس پیشرفت کرد و توانست به تیم‌ملی برسد. او پیش از آن مدتی در تیم‌های بوشهری بازی می‌کرد. مهدی در ایران‌جوان بوشهر توانست خودی نشان دهد و به جمع قرمزها برسد. انتقال بعدی طارمی بی‌شک می‌تواند برای ایرانی‌ها هم سود خوبی داشته باشد. از این انتقال بعید است یک دلار هم به پرسپولیس برسد ولی بی‌شک باشگاه ایران جوان‌بوشهر می‌تواند در صورت اقدامات لازم، سودی از انتقال بعدی مهدی ببرد. شاید باشگاه شاهین‌بوشهر هم بتواند. مهدی از طریق این دو باشگاه توانست نامی برای خود دست و پا کند.

 تمجید کونسیسائو از طارمی

مهدی در آخرین بازی پورتو هم به درخشش خود ادامه داد. او موفق شد مقابل ناسیونال تک گل سه امتیازی تیمش را بزند و عنوان بهترین بازیکن زمین را هم از آن خود کند. مهدی بعد از بازی گفت: «گلزنی برای من اهمیتی ندارد و فقط به برد تیم فکر می کنم. دیگر بازیکنان هم همینطور هستند و تمرکزشان پیروزی تیم است.»

سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو هم در کنفرانس مطبوعاتی خود به تعریف و تمجید از مهدی پرداخت: «مهدی به دلیل فضایی که برایش ایجاد شده انگیزه بسیار زیادی دارد. او در ۹ بازی موفق به گلزنی نشد و با توجه به این‌که هر کسی با دید خودش به فوتبال نگاه می‌کند، نظرهای متفاوتی درباره این بازیکن مطرح شد منتها من به عنوان سرمربی تیم مسؤولیت انتخاب بازیکنانم را دارم و در یکی دو بازی تصمیم گرفتم او را نیمکت‌نشین کنم و حالا می‌بینید که او گل می‌زند و نمایش شگفت‌انگیزی دارد.»

او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است طارمی باز هم نیمکت‌نشین شود و نقش ذخیره طلایی تیمش را ایفا کند، با لبخند چنین پاسخی داد: «این هم می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها