رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری فیروزکوه خبر داد؛

انعقاد تفاهم نامه مشترک پیشگیری و اطفای حریق شهرستان فیروزکوه

سرپرست آتش نشانی فیروزکوه خبرداد

افزایش حوادث حریق مزارع در شهرستان فیروزکوه

سرپرست آتش نشانی فیروزکوه گفت: عمده تماس هایی که با مرکز آتش نشانی گرفته می شود مزاحمت های تلفنی و حریق مزارع در خارج از محدوده و حریم شهری است.
کد خبر: ۱۳۱۱۵۸۰
به گزارش جام جم آنلاین تهران ، علی اکبر مومنی، سرپرست آتش نشانی فیروزکوه، تصریح کرد:  عمده تماس هایی که با مرکز آتش نشانی گرفته می شود مزاحمت های تلفنی و حریق مزارع در خارج از محدوده و حریم شهری است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به دلیل وسعت و فاصله زیاد مرکز شهرستان با روستاها و کمبود ماشین آلات تخصصی، در صورت بروز حوادث، ارایه خدمات به صورت همزمان در داخل محدوده شهر و خارج از محدوده شهری با حضور آتش نشانان و تجهیزات تخصصی، آتش نشانی را با مشکل جدی مواجه میکند لذا ارسال ادوات و نیرو به خارج از محدوده شهری، صرفاً با هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان انجام خواهد شد.

مومنی همچنین اذعان داشت: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده، از هموطنان درخواست میگردد در صورت بروز هرگونه حادثه در خارج از محدوده شهری، موارد به اطلاع ستاد مدیریت بحران مستقر در فرمانداری رسیده تا مراتب از طریق ستاد شهرستانی به آتش نشانی اعلام گردد که پس از ابلاغ، نسبت به اعزام آتش نشانان اقدام خواهد شد.

سرپرست آتش نشانی شهرستان فیروزکوه بیان داشت: در حال حاضر تجهیزات آتش نشانی، دو دستگاه ماشین نیمه سنگین به انضمام یک دستگاه ماشین سبک است که برای امداد و نجات جاده ای از آن استفاده می شود و به دلیل کمبود امکانات و نیرو، آتش نشانی فیروزکوه نیازمند توجه و نگاه ویژه مسئولان استانی و کشوری است.

وی همچنین اشاره داشت: برای جلوگیری از آتش سوزی باغات و مزارع، هموطنان در صورت نیاز به افروختن آتش، موارد ایمنی را به دقت رعایت و قبل از ترک محل از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل شود و از انداختن ته سیگار یا کبریت روشن روی زمین و یا روشن کردن آتش به منظور تفریح خودداری شود.

مومنی در پایان تاکید کرد: در طول یکسال گذشته بیش از ۲ هزار مورد مزاحمت تلفنی در سامانه ۱۲۵ ثبت گردیده که درخواست میگردد به دلیل اهمیت وظایف آتش نشانی و ضرورت حضور به موقع آتش نشانان در مواقع آتش سوزی و بحران و نجات جان و اموال همشهریان، افراد از ایجاد مزاحمت های تلفنی با این مرکز، جداً خودداری نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها