۲ هزار ویلاباغ غیرمجاز در انتظار تعیین تکلیف؛

تغییر قانون یا تخریب...

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: پرونده کاروانسرای شاه‌عباسی قطور خوی جهت ثبت جهانی تهیه شده است.
کد خبر: ۱۳۱۱۵۵۳
به‌گزارش جام جم آنلاین آذربایجان غربی، جلیل جباری از ارسال پرونده کاروانسرای تاریخی شاه عباس قطور خوی جهت ثبت جهانی خبر داد و گفت: برای ثبت جهانی مجموعه کاروانسراهای تاریخی ایران در فهرست جهانی یونسکو، کاروانسراهای تاریخی 24 استان کشور مورد شناسایی قرار گرفته است.
وی افزود: در همین راستا کاروانسرای تاریخی شاه‌عباسی قطور خوی نیز از آذربایجان غربی مورد تائید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار گرفته است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی عنوان کرد: همچنین این اداره‌کل با پیگیری‌های انجام گرفته، تلاش دارد تا در صورت موافقت وزارت‌خانه متبوع کارونسرای تاریخی خان خوی و کاروانسرای شرکت نفت ارومیه را هم در این مجموعه جهانی به ثبت برساند.
وی در ادامه تصریح کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در چند سال گذشته با تلاش‌هایی که انجام داد موفق به تعیین حریم 40 بنا و 15 محوطه تاریخی در سطح استان شد.
جباری گفت: یکی دیگر از اقدامات مهمی که در سطح استان برای حفاظت از بناهای تاریخی انجام گرفته، تلاش برای ثبت ملی آنها است که در سال گذشته 9 اثر میراث ناملموس و 6 اثر طبیعی استان در فهرست ملی به ثبت رسیدند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از چالش‌های این اداره‌کل مربوط به صدور مجوز و تعمیر بناهایی هست که در محدوده بناها و محوطه‌های تاریخی روستاهای استان قرار دارند که برای حل این مشکل باید تدابیر خاص اندشیده شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها