معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و رئیس مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی در مصاحبه اختصاصی با جام جم آنلاین گفت:« در حال حاضر تعداد موارد روزانه  بستری در استان آذربایجان شرقی بیش از 1500 نفر است که 130 نفر را بیماران بدحال تشکیل میدهند. تعداد موارد روزانه فوتی در استان متاسفانه 20 نفر می باشد.
کد خبر: ۱۳۱۱۵۳۴



به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی، دکتر عباسعلی درستی در خصوص میزان رعایت پروتکل ها گفت: رعایت پروتکل ها در کل کشورها حدود 60 الی 70 درصد است و در استان ما نیز متاسفانه همین میزان و حتی کمتر می باشد. در مراکز اصلی شهرها میزان رعایت پروتکل ها بیشتر بوده و در محلات و خیابانهای فرعی و حاشیه ای، پروتکل های بهداشتی کمتر رعایت می گردد. همکاری مردم نیز با ستاد کرونا همان 60 درصد است که قابل قبول نبوده و جهت کنترل بیماری حتما باید بیشتر شود.

وی در خصوص پیش بینی وضعیت کرونا افزود: پیش بینی ما این است که به لطف خدا تا 2 هفته دیگر بتوانیم وارد سیر نزولی در استان آذربایجان شرقی شویم. البته این مساله قابل پیش بینی نیست و رفتار مردم و میزان رعایت پروتکل هاست که نزولی شدن سیر بیماری را مشخص می کند. برگزاری یک مراسم عروسی،عزا یا هر تجمع مشابهی در یک شهر می تواند آن شهر را وارد پیک کرونا کرده و تمام زحمات کادر درمان را از بین ببرد.

دکتر درستی در خصوص همکاری سازمانها، اتحادیه ها و ارگانهای دیگر با ستاد کرونا عنوان کرد: روی کاغذ همه چیز بی نظیر است اما متاسفانه وقتی در مرحله عمل وارد می شویم، کاستی های زیادی وجود دارد. تمام سازمانها، اتحادیه های صنفی و ارگانها موظفند تا مصوبات ستاد کرونا را به واحدهای زیرمجموعه خود ابلاغ نموده و به اجرای درست این مصوبات نظارت کافی و مستمر داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با واحدهای خاطی برخورد نموده و درصورت نیاز آن را پلمپ نمایند. با وجود اینکه تمام مکاتبات به طور کامل انجام می گردد، اما در مرحله نظارت و برخورد با متخلفین اقدامات لازم انجام نشده و بازرسان ما با واحدهای متخلفی مواجه می شوند که دستور العمل های ستاد کرونا را رعایت نمی کنند و هیچ برخوردی نیز با آنها صورت نمی گیرد که این مساله نگران کننده است. امیدوارم مردم شریف استان آذربایجان شرقی پروتکلها را به صورت جدی رعایت نموده و همه سازمانها همکاری لازم با ستاد کرونا را داشته باشند تا بتوانیم هر چه سریعتر از پیک این بیماری عبور نماییم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها