متخصصان شرکت خلاق «تدبیر سلامت مرهم»، موفق شده‌اند اپلیکیشنی به‌نام «پزشکِت» را طراحی و تولید کنند که از طریق آن می‌توان به انبوهی از خدمات پزشکی و مشاوره‌ای در حوزه سلامت، دست پیدا کرد

پزشکِت، بیمارستانی در جیب تو!

کارشناسان شرکت «ارتباط پیشرو توان کارآمد» در حوزه آموزش مهارت‌های لازم برای ورود متخصصان به کسب‌وکارهای بین‌المللی خدمات جالب توجهی ارائه می دهند

کسب‌وکار بین‌المللی و درآمد به دلار با تکانش

تحولات دنیای شغلی در عصر حاضر، زمینه‎ای را فراهم کرده است که مرزهای جغرافیایی بین کشورها معنایشان را از دست می‎دهند و افراد برای رسیدن به آنچه مد نظر دارند گاهی به کارشناسان و متخصصانی سفارش کار می‎دهند که در کشور خودشان زندگی نمی‎کنند.
کد خبر: ۱۳۱۱۵۳۳

این ماجرا می ‏تواند برای کشوری مثل ما بسیار سودآور باشد و نه‌تنها خروج ارز از کشور را جبران کند بلکه به نوعی جذب سرمایه و ارز را هم به‌همراه داشته باشد.

مثلا فرض کنید شما با داشتن مهارت کافی در زمینه‎ای خاص تصمیم می‎گیرید از کشورهای دیگر پروژه کاری قبول کنید.

اگر همه چیز درست و دقیق پیش برود می‎توانید به دلار درآمد کسب کنید اما مسأله اینجاست که چطور می‎شود با صاحبان مشاغل در دیگر کشورها ارتباط برقرار و پروژه کاری از آنها دریافت کرد؟ این سوالی است که «محمدرضا ذاکری» مدیرعامل شرکت «ارتباط پیشرو توان کارآمد» طرح و سعی کرده است با روش‎هایی دقیق به آن پاسخ بدهد.

او آکادمی «تکانش» را زیر نظر شرکت ارتباط پیشرو توان کارآمد راه‎اندازی کرده و آن را به همین حوزه اختصاص داده است تا افراد علاقه‏ مند به همکاری در پروژه‏ های خارجی بتوانند با کسب مهارت‎های خاصی برای این کار آمادگی پیدا کنند.

محمدرضا ذاکری، مدیرعامل شرکت ارتباط پیشرو توان کارآمد در خصوص چگونگی شکل‌گیری ایده این کسب‌وکار به جام‌جم می ‏گوید: «ایده شکل‎گیری شرکت ارتباط پیشرو توان کارآمد از سال ۹۵ آغاز شد و این شرکت توانست در سال۹۷ مجوز خلاق و نوآور را به دست آورد و در سال۹۸ هم دانش بنیان نوع ۲ شد. از آنجایی که بسیاری از کسانی که به شکل آزادکاری (فریلنسری) مشغول انجام پروژه‎های مختلف هستند به فضای همکاری‎های بین‎المللی هم علاقه نشان می‎دهند سعی کردیم نیازهای آنها را بررسی کنیم و در راستای ارائه خدمات آموزشی به آنها آکادمی تکانش شکل‌گرفت.»

مزیت‎های آکادمی تکانش

آموزش روش جذب مشتری خارجی

نحوه ارتباط با مشتری خارجی چیزی است که نیاز به آموزش دارد و تکانش در این حوزه روش‎هایی را برای ارتباط موثر آموزش می‎دهد. نوشتن پروپوزال و گرفتن درخواست‏های اولیه مشتری‎ها به مهارت‎هایی نیاز دارد همه این موارد در سرفصل‎های آموزشی آکادمی تکانش پیش‏بینی شده است.

صفر تا صد ثبت شرکت و دریافت پروژه

بسیاری از افرادی که صاحب مهارت یا تخصص ویژه‎ای هستند علاقه‎مندند بدانند با چه روش‎هایی می‎شود سریع‎تر در فضای بین‎المللی درآمد کسب کرد. یکی از برنامه‎های تکانش در دوره‎های آموزشی این است که به شرح این روش‎ها بپردازد و آموزش‎هایی را هم در رابطه با ثبت شرکت‌ها و استارت‌آپ‎های بین‌المللی ارائه‌کند.

آموزش روش‎های تبادلات بانکی

بعد از بحث ارتباط‎گیری و فرآیند اجرای پروژه با کسب‌وکارهای بین‎‏المللی، نحوه دریافت هزینه و تبادلات مالی مطرح می‎شود که این هم حوزه بسیار مهمی است که نیاز به آموزش دقیق دارد. تکانش برای تبادلات بانکی در شرایط کنونی ایران هم فکر کرده است و روش‏هایی را در نظر دارد که می‎تواند برای بسیاری از افراد کاربردی باشد.

دریافت پروژه با روش های قانونی

با توجه به شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه کنونی وضع شده از سوی دشمنان، هویت ایرانی برای ورود به بسیاری از مشاغل و همکاری‎های جهانی مسأله‎ساز است و ممکن است مانع از دریافت پروژه‎های مهم بین‎المللی شود. تکانش در این حوزه راهکارهای قانونی را بررسی کرده است و آنها را به علاقه‎مندان آموزش می‎دهد.

جلوگیری از مهاجرت نخبگان

بسیاری از متخصصان اگر نتوانند درآمدهای خوبی در کشور داشته باشند به ‌ناچار به کشورهای دیگر مهاجرت خواهند کرد. ولی تکانش سعی کرده راه کسب درآمد درآمد به دلار و دیگر ارزهای رایج از داخل ایران را به افراد ماهر و متخصصان نشان دهد تا آنها در کنار زندگی با خانواده خود در ایران بتوانند درآمد و رفاه بالایی داشته باشند.

چالش‎های مسیر همکاری در پروژه های بین المللی

مدیرعامل شرکت ارتباط پیشرو توان کارآمد می‌گوید: «یکی از چالش‎های جدی که شرکت‎های ایرانی فعال در حوزه بین‎الملل با آن روبه رو می‎شوند تورم بیش از اندازه در اکوسیستم اقتصادی ایران است، وقتی دلار و ارزهای دیجیتال قیمت بالایی پیدا می‎کنند سرمایه‌گذارها هم به‌جای علاقه نشان‌دادن به استارت‌آپ‏ها به سمت ارز و دلار می‎روند.»

کسب‌وکار بین‌المللی و درآمد به دلار با تکانش

ذاکری تصریح می‌کند: «مسأله کمبود نقدینگی و نبود پول نقد هم از مسائلی است که با آن درگیر هستیم. اگر کسب‎و‎کار ما حمایت شود می‏تواند درآمدهای ارزی بسیار زیادی را وارد کشور کند. ایده ما برای آینده این است که بتوانیم با آموزش نیروی کار، تلاش کنیم ماهانه یک میلیون دلار ارز وارد کشور بشود.»

دوره آموزشی جدید تکانش

در دوره جدیدی که آکادمی تکانش برگزار می‏ کند قرار است تمام آنچه برای ورود به بازار کسب‌وکارهای بین المللی نیاز است آموزش داده شود.

این دوره ۲۴ ساعته در ۱۲ جلسه از ۲۰اردیبهشت تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. علاقه ‏مندان می‎توانند برای شرکت در این کلاس‌ها از طریق راه‎های ارتباطی اعلام‌شده برای ثبت‎نام و پیگیری دوره اقدام کنند.

عنوان این دوره «آموزش کسب درآمد دلاری با فریلنسینگ بین‌الملل» است که با حمایت مرکز تعاملات بین‌الملل و صندوق توسعه صادرات برگزار می ‏شود.

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها