رئیس فرهنگستان علوم پزشکی نامه مهمی به وزیر بهداشت در مورد واکسن و ایمن‌سازی جامعه علیه ویروس کرونا نوشت

خطر رانت‌خواری در واردات واکسن

آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا و واکسن های مختلفش را اینجا بخوانید.
کد خبر: ۱۳۱۱۴۵۷

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است:

 

*بیش از نیمی از بزرگسالان آمریکایی حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند. همچنین پیش بینی می شود تا سه ماهه اول سال 2022 تمام کودکان این کشور نیز واکسن کرونای خود را زده باشند.

* آنتونی فائوچی رئیس موسسه ملی بیماری‌های عفونی آمریکا روز یکشنبه به سی ان ان گفت که که تا جمعه در مورد واکسن جانسون & جانسون تصمیماتی اساسی اخذ خواهد شد. واکسن جانسون و جانسون با خطرات جدی لخته شدن خون همراه است و حتی گزارش هایی در رابطه با مرگ ناشی از تزریق این واکسن منتشر شده است. این واکسن فعلا تعلیق شده است.

*وضعیت در هند بسیار بحرانی و فاجعه آمیز است. روز گذشته بالاترین میزان ابتلا در این کشور از ابتدای همه گیری ثبت شد. براساس آمار ارائه‌شده از سوی وزارت بهداشت هند در روز یکشنبه 261 هزار و 500  مورد جدید تست مثبت کرونا ثبت شده است.

*روسای کمپانی داروسازی آسترازنکا می گویند واکسنی در دست ساخت دارند که توانایی مقابله با گونه جهش یافته آفریقایی را از خود نشان می دهد. این واکسن تا پایان 2021 عرضه خواهد شد.

*واکسن کرونا هم تبعیض های نژادی موجود در جوامع مختلف و غربی را نشان میدهد. آمارها حاکی از آن است 30 درصد سیاه پوستان بالای 60 سال در انگلستان واکسن را تزریق کرده اند که این آمار در برابر میزان مشابه در سفیدپوستان کمتر است.

*محققان دانشگاه بیرمنگام انگلیس پس از تحقیقات مختلف در رابطه با اثرگذاری واکسن های کرونا به نتایج مختلفی دست یافتند که یکی از این نتایج نشان می دهد از هر 10 فرد بالای 80 ساله ای که واکسن کرونا را تزریق کرده اند 9 نفر تا شش هفته پس از ترزیق دوز اول واکسن آنتی بادی را داشته اند.

*دانشمندان آمریکایی روز گذشته اعلام کردند که ترکیب واکسن های مدرنا و نواواکس می تواند یک واکسن موثرتر و بهتر را شکل بدهد. در همین حال محققان بریتانیایی پیشنهاد داده اند که آزمایش ترکیب واکسن های آسترازنکا، مدرنا و فایزر هم باید آغاز شود. البته گزارش های دیگر حاکی از آن است که دانشمندان بریتانیایی پیش از این واکسن های آسترازنکا و فایزر را قبلا با هم ترکیب کرده اند و در حال آزمایش بر روی آن هستند. بر اساس گزارش دیلی میل 1000 داوطلب برای تزریق واکسن ترکیبی مدرنا و نواواکس در نظر گرفته شده اند.

*تحقیقات دانشمندان در رابطه با واکسن های ساخته شده برای کرونا نشان میدهد واکسن مدرنا تا 6 ماه بعد از تزریق دومین دوز مقاومت 90 درصدی در مقابل ابتلا به کرونا نشان می دهد.

*ارزیابی های در نیویورک آمریکا حاکی از آن است که 70 درصد موارد ابتلای جدید در این شهر ناشی از ویروس های جهش یافته کروناست.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها