هشدار به بیماران دیابتی؛

داروهایی که قند خون را بالا می‌برند

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

بیماران نباید تغییر مصرف یا زمان دارو را بدون مشورت پزشک را انجام دهند

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:  بیماران نباید تغییر مصرف یا زمان دارو را بدون مشورت پزشک را انجام دهند
مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیماران نباید تغییر مصرف یا زمان دارو را بدون مشورت پزشک را انجام دهند
کد خبر: ۱۳۱۱۳۸۹

به گزارش جام جم آنلاین، مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیماران، به ویژه مبتلایان به بیماری های مزمن و صعب العلاج، نباید بدون مشورت با پزشک معالج، اقدام به قطع مصرف دارو و یا ایجاد تغییر در زمان و میزان مصرف داروی خود نمایند.

دکتر سینا شهرکی ادامه داد: بیمارانی که انسولین مصرف می کنند، قبل از اقدام به روزه داری، حتما بایستی با پزشک معالج خود مشورت نمایند تا پس از معاینه دوز داروهای آنها بررسی گردد.

وی ادامه داد: روزه داری برای برخی از بیماران دیابتی، بنابر تشخیص پزشک معالج، می تواند مفید باشد اما به هیچ عنوان نباید بدون مشورت با پزشک، دست به تغییر خودسرانه در میزان دوز مصرفی دارو و رژیم غذایی خود بزنند.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در تمامی بیماران دیابتی، کنترل مرتب قند خون در طول روز، بسیار مهم می باشد.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها