سرپرست شهرداری برازجان در بازدید از پارک‌ها اظهار کرد:

ساماندهی و تجهیز پارک های محلات کم برخوردار

در علم مدیریت شهری ،اولین اقدام برای تحقق شهر الکترونیک و مدیریت یکپارچه شهری ،ممیزی املاک و معابر موجود در سطح شهر است ...
کد خبر: ۱۳۱۱۲۸۱

ارسطو قائدی برازجانی _مدیر پسماند شهرداری برازجان

در علم مدیریت شهری ،اولین اقدام برای تحقق شهر الکترونیک و مدیریت یکپارچه شهری ،ممیزی املاک و معابر موجود در سطح شهر است .ممیزی یعنی تمیز دادن،تشخیص و جدا سازی و در اصطلاح برداشت، تفکیک و طبقه بندی آمار و اطلاعات از املاک و معابر شهر تعریف شده است.ممیزی جز لاینفک هر شهر بوده است که در تصمیم گیری های شهری مغفول مانده است.

بر اساس قانون نوسازی و عمران شهری،شهرداری ها موظف به انجام آن در هر پنج سال هستند.
به طور کلی دستاوردهای این اقدام اساسی شامل امکان شناسایی منابع درآمدی،امکان دسترسی به اطلاعات مکانی و ثبتی ،مدیربت بحران شهری،پیوند اطلاعات توصیفی به اطلاعات مکانی املاک و معابر در GIS خواهد بود .

بنابراین داشتن اطلاعات دقیق و بروز و نقشه های متفاوت از وضعیت های مختلف شهر ،مسیر را برای تصمیم سازی و تصمیم گیری هموار می کند.

اما آنچه در این میان مهم و حیاتی به نظر می رسد نقش شورای اسلامی شهر است که می بایست ضرورت اجرای آن را با تصویب و مطالبه از شهردار وقت ضمانت کند و به بیان علمی تر،کارآمدی شورا در اصرار و پافشاری بر اجرای این مهم محک خواهد خورد.

هر چند تلاش های زیادی از مدیران گذشته و فعلی شهری برازجان برای تحقق این امر صورت گرفته است اما تاکنون خروجی کار ، نتیجه مشخصی نداشته است .چرا که هنوز زیرساخت های لازم بنا به دلایلی فراهم نشده است .گواه این مدعا هم در تعدد و کثرت مراجعت شهروندان در این روزهای کرونایی به واحد ساختمانی برای گرفتن فیش کسب و پیشه و اصناف است.در صورت تحقق شهرداری الکترونیک ،خیلی از فعالیت های شهرداری را می توان در سامانه های الکترونیک چه آنلاین و چه آفلاین طراحی نمود و از ازدحام مراجعه کننده کاست .

باور کنیم در نگاه کوتاه مدت هم می توان به آنچه که در دوردست ها به آن می اندیشیم دست پیدا کرد اگر عزم و اراده باشد و با تکیه بر برنامه و تجربه می توان بار و هزینه زیادی از دوش شهروندان برداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها