کفاشیان: بعید است میزبانی را از بحرین بگیرند

از محل ما مرغ بخرید، ارزان است!

علی کفاشیان رئیس و نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال روزهای دور‌ از فوتبال را سپری می‌کند.
کد خبر: ۱۳۱۱۱۴۴

به گزارش جام جم آنلاین ،  او با خنده می‌گوید بهتر است درباره مسائل اقتصادی صحبت کند. کفاشیان در گذشته معاون ارزی بانک مرکزی بود. گفت‌و‌گوی متفاوت ما با رئیس سابق فدراسیون را بخوانید.

 آقای کفاشیان دور از فوتبال خوش می‌گذرد؟!

خدا را شکر. بیشتر کنار خانواده هستیم. هر روز ورزش می‌کنم. به تازگی هم در یک وبینار با حضور مدیران فعلی و سابق بانک مرکزی شرکت کردم که خودم را به روز کردم. بنده در گذشته معاون ارزی بانک مرکزی بودم.

 پس کارهای اقتصادی می‌کنید.

الان به دلیل کرونا که تعطیلی است و کار اقتصادی خاصی هم نمی‌کنم.

 پس از این به بعد به جای فوتبال و دو‌و‌میدانی باید از شما درباره اقتصاد سوال بپرسیم؟

بله.

 چرا مرغ دوباره گران شده؟

مرغ گران نیست. بیایید از محل ما بخرید ارزان است!

 جوجه یک روزه هم نایاب شده.

هیچی دیگر، دو هفته دیگر مرغ هم نایاب می‌شود! آقای حیدری مجری تلویزیون را می‌شناسید؟

 بله.

من ایشان را می‌بینم یاد مرغ و تخم‌مرغ می‌ افتم. هر وقت حیدری را در تلویزیون می‌بینیم یک نمودار برای مرغ و تخم‌مرغ درست کرده و دارد توضیح می‌دهد.

 چرا دلار گران است؟

گران نیست. خوب است. البته دلار هر چه قیمتش بالاتر برود ما واردات‌مان کمتر می‌شود. دلار از کشور کمتر خارج می‌شود و این به نفع تولید داخلی است. ما باید خودمان را تقویت کنیم.

 بحث فوتبالی هم کنیم. آقای کفاشیان به نظرتان می‌توانیم میزبانی رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی را از بحرین بگیریم؟

به نظر من که خیلی بعید است. تصمیم گرفته شده. آنها برای خودشان دلایل قانع‌‌کننده‌ای دارند که این تصمیم را گرفته‌اند. اگر هم سوال کنید می‌گویند ما به نفع منافع فوتبال منطقه این تصمیم را گرفته‌ایم. کنفدراسیون مسائل و منافع ما را نمی‌بیند. من خیلی بعید می‌دانم که این میزبانی تغییر کند. مگر این‌که در بهترین حالت بخواهند میزبانی را به یکی از کشورهای دیگر بدهند که به نظرم آن هم بعید است.

 چرا؟

به هر حال من چند سال در کنفدراسیون فعالیت کرده‌ام و می‌دانم که آنها سخت از تصمیم خود برمی‌گردند. شک نکنید استدلال‌شان این خواهد بود که بازی‌ها در بحرین هم بدون تماشاگر برگزار می‌شود و میزبانی را به کشور دیگری هم نمی‌برند. واقعیت این است ما باید خودمان را برای بازی در بحرین آماده کنیم.

 قبول دارید ما در بحث دیپلماسی ورزش ضعیف هستیم و باید خودمان را تقویت کنیم؟ ما می‌توانیم در هندبال میزبانی بگیریم ولی در فوتبال حتی نمی‌توانیم میزبان یک بازی لیگ قهرمانان باشیم.

ربطی به دیپلماسی ندارد. این نظر من است. ما اگر دیپلماسی خودمان را قوی‌تر کنیم ولی امکانات نداشته باشیم، دوباره نمی‌توانیم میزبانی بگیریم. یک چیز واضح و روشن است. برای جام ملت‌های ۲۰۱۹ ایران و امارات دو کاندیدای نهایی بودند. در تصمیم‌گیری‌ها امارات انتخاب شد. چرا؟ چون بهترین امکانات را داشتند. هم هتل‌های بهتر و هم زیر‌ساخت‌های قوی‌تر. به همه جا پرواز مستقیم داشتند ولی ما در ایران خیلی از شهرها به یکدیگر پرواز مستقیم ندارند. درآمدزایی کنفدراسیون از میزبانی جام ملت‌ها در امارات به مراتب بیشتر از ایران بود. آنها واقعا به منافع خود نگاه می‌کنند و تصمیم می‌گیرند. به همین دلیل میزبانی را به امارات دادند.

 ممکن است این بحث درآمدزایی حتی باعث شود مثلا کنفدراسیون دوست نداشته باشد ایران به فینال جام ملت‌ها برسد؟!

نه من این را احساس نکرده‌ام. ممکن است یک جایی علاقه داشته باشند ژاپن و کره بالا بیایند. این هم به خاطر خرجی است که آنها می‌کنند چون ثروتمند هستند ولی این‌که دوست نداشته باشند ایران به فینال برود، راستش من احساس نکردم و فکر نمی‌کنم چنین چیزی صحت داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها