آخرین اخبار مربوط به کووید19 را اینجا بخوانید.
کد خبر: ۱۳۱۱۱۳۲

به گزارش جام جم آنلاین ، اخبار مربوط به موارد ثبت مرگ و میر ناشی از تزریق واکسن های آسترازنکا و جانسون هنوز در سراسر جهان جنجال زیادی به پا می کند.

آنچه در ادامه می آید مرور اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است:

*محققان انگلیسی روز جمعه گفتند که آنها یک مطالعه طولانی مدت را برای آلوده کردن عمدی به افرادی که از بیماری کرونا بهبود یافته اند ، آغاز می کنند تا مشخص شود آیا افراد برای بار دوم آلوده می شوند و آیا واکنش های ایمنی خاصی وجود دارد که از آنها محافظت می کند یا خیر.

*سازمان غذا و داروی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد مجوز اضطراری داروی آنتی بادی مونوکلونال که از سوی شرکت «لی لی الی» تولید شده را لغو کرده است.  در این درمان ها از آنتی بادی های آزمایشگاهی برای درمان کرونا استفاده شده است. این داروی پرامید برای بیمارانی تجویز می شود که از فرم های خفیف تا متوسط بیماری را مبتلا شده بودند. اما تجزیه و تحلیل ها نشان داد که این دارو در برابر برخی از فرم های این طیف (خفیف تا متوسط) به خوبی کار نمی کند و به عبارتی بی اثر است. البته هنوز تاکید فراوانی می شود که داروی «لی لی الی» موثرترین دارو در برابر کرونا است و می تواند جای واکسن را بگیرد.

*در حالی که واکسن جانسون به شدت بحث برانگیز شده و گزارش هایی در رابطه با مرگ یک جوان در پی تزریق این واکسن و ایجاد لخته خون در بدن دیگر تزریق کنندگان وجود دارد اما دانشمندان مستقر در شرکت جانسون و جانسون می گویند «شواهد کافی» برای اینکه ثابت شود این واکسن موجب لخته خون می شود وجود ندارد.

*در برزیل اوضاع کرونایی تا حدودی تعدیل شده است و در همین راستا برخی از فروشگاه ها و رستوران ها در سائوپائولو بازگشایی می شوند.

*واکسیناسیون زنان باردار در بریتانیا هم انجام خواهد شد.

*به دنبال بالا گرفتن اعتراضات خیابانی به محدودیت های کرونایی نخست وزیر این کشور اعلام شد محدودیت ها به تدریج لغو خواهند شد.

*آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نخستین دوز از واکسن آسترازنکا را تزریق کرد.

*کرونای جهش یافته هندی هم آمد. بعد از اینکه مواردی از این ویروس جهش یافته در هند ثبت شد نخستین مورد هم در بریتانیا مشاهده شد.

*یک زن 48 ساله استرالیایی پس از ترزیق واکسن آسترازنکا در پی ایجاد لخته خون در ریه اش جان خود را از دست داد.

*به دنبال اوج کرونا در کشور کلمبیا پنج شهر این کشور با قرنطینه سراسری روبرو شدند.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها