مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی خبر داد

نبود نیروی حفاظتی در جنگل‌های ارسباران

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به وجود دو هزار و ۲۰۰ قطعه جنگلی در استان تاکید کرد که ۸۲ درصد از اراضی جنگلی و مرتعی استان حدنگاری شده است و رتبه نخست را در این بخش کسب کردیم.
کد خبر: ۱۳۱۰۸۴۶

به گزارش جام جم آنلاین مازندران حجت الاسلام صادق اکبری با بیان اینکه استان مازندران رتبه نخست اجرای قانون حدنگار (کاداستر) در کشور را کسب کرد، افزود: استان مازندران توانست با جانمایی کردن دو هزار و ۲۰۰ قطعه و۸۲ درصد از اراضی جنگل‌ها و مراتع آبخیزداری در اجرای قانون حدنگار (کاداستر) رتبه یک کشور را از آن خود کرد.

 

وی با بیان اینکه منابع طبیعی هر جامعه، ثروت آن جامعه است از این رو جنگل و مرتع به عنوان یکی از منابع ثروت ملی در کشور ما از اهمیت خاصی برخوردار است افزود: اجرای قانون حدنگار نقش مهمی در پیشگیری و برخورد قانونی با زمین‌خواری در سطح کشور دارد و به عنوان یک ضرورت اساسی باید جدی گرفته شود همچنین این جانمایی می‌تواند کمک شایانی در حفظ و نگهداری منابع ملی داشته باشد.

 

این مقام عالی قضائی استان اظهار داشت: رویکرد ما بر پیشگیری از وقوع جرم استوار است اما به جد خواستار رفع تصرف اراضی ملی بوده و در این راه همراه و هماهنگ با منابع طبیعی هستیم و درهمین راستا ۸۲ درصد از اراضی جنگل‌ها و مراتع آبخیزداری در اجرای قانون حدنگار (کاداستر) در استان جانمایی شده است.

 

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: اجرای قانون حدنگار یعنی تهیه دقیق مشخصات زمین، ملک و ثبت کامل مشخصات مالکان در سندهای مشخص موسوم به سند تک برگ می‌تواند در کاهش جرایم مربوط به امور ملکی مانند سند سازی، تصرفات غیر مجاز، فروش مال غیر و … مؤثر باشد.

 

حجت الاسلام اکبری در ادامه افزود: همچنین یکی از اقدامات مهمی که در نوار ساحلی استان انجام پذیرفته تثبیت مالکیت اراضی ساحلی در استان بوده که این اقدام نیز می‌تواند در ساماندهی سواحل نقش به سزایی داشته باشد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها