جوان ربوده شده در کمتر از ۲۴ ساعت از چنگال آدم ربایان نجات یافت

دستگیری سه آدم ربا در کرج

پلیس اینترپل ایران توانست یک گروگان را پس از ۱۰سال در پاکستان آزاد کرد

اسارت در ۹ سالگی، رهایی در ۱۹ سالگی

پسر ۹ساله وقتی در حال بازی مقابل خانه‌شان در نیکشهر از سوی سه آدم‌ربا ربوده شد، نمی‌دانست اسارت او ۱۰سال طول خواهد کشید. آدم‌ربایان، گروگان خود را به پاکستان منتقل کرده و پس از ۱۰سال او را رها کردند.
کد خبر: ۱۳۱۰۸۱۴

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام‌جم، رسیدگی به این ماجرا از ۲۶بهمن۱۳۹۰و با گزارش ربودن پسربچه ۹ساله در بخش «بنت» شهرستان نیکشهر آغاز شد. با توجه به حساسیت ماجرا، کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان و شهرستان نیکشهر اقدامات گسترده خود را برای روشن شدن موضوع آغاز کرده و با تحقیقات میدانی از اهالی محل و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، سه سرنشین یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ پسربچه ۹ساله‌ای را درحالی‌که در کوچه مشغول بازی بوده، ربوده و به‌سرعت از محل متواری شده‌اند.

پس از تحقیقات فنی و تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان و شهرستان نیکشهر و همچنین بازجویی‌های صورت گرفته از اولیای کودک ربوده‌شده هویت آدم‌ربایان مشخص شد و تلاش برای دستگیری آنها در دستور کار مأموران پلیس این استان قرار گرفت.

در ادامه، مأموران پلیس آگاهی رد گروگانگیران را در مرز پاکستان پیداکردند که پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد کودک ربوده‌ شده به این کشور انتقال داده‌شده است.

سردار هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل ناجا دراین‌باره به جام‌جم‌گفت:اقدامات لازم با همکاری پلیس اینترپل برای دستگیری آدم‌ ربایان و آزادی گروگان و بازگشت وی به کشور در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت. سرانجام پس از گذشت ۱۰سال، با استفاده از توان پلیس اینترپل ایران و همچنین ظرفیت ریش‌سفیدان و معتمدان محلی، آدم‌ربایان که عرصه را بر خود تنگ دیده بودند کودک ربوده‌ شده را بدون پرداخت پولی رها کردند.

وی با اشاره به این‌که پسر ربوده‌ شده پس از رهایی در خاک کشور همجوار از طریق پلیس اینترپل ایران به کشور برگردانده شد، افزود: این کودک پس از ۱۰سال دوری از خانواده سرانجام در پلیس آگاهی شهرستان نیکشهر به آغوش خانواده برگشت و باعث خوشحالی بی‌حد خانواده‌اش شد. پسر ربوده‌شده پس از حضور در پلیس آگاهی در اظهاراتی عنوان کرد، آدم‌ربایان که هر سه‌نفر غیر ایرانی بودند مرا به علت اختلافات مالی که با یکی از بستگانم داشتند از طریق مرز زمینی به یکی از شهرهای کشور همجوار منتقل کردند. آنها در آنجا صرافی داشتند و مرا در این سال‌ها در آنجا نگهداری می‌کردند.

سردار شیرزاد گفت: پدر گروگان از همکاری پلیس اینترپل، پلیس آگاهی استان و شهرستان نیکشهر و همچنین معتمدین و ریش‌سفیدان محلی برای رهایی فرزندش از چنگال آدم‌ربایان قدردانی کرد.

رئیس‌ پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان هم در این‌باره گفت: «عاملان این اقدام خشن كه غیرایرانی بودند، طی یك اختلاف قبلی با عموی گروگان، در یكی از مناطق شهرستان نیكشهر دست به این جنایت زده بودند.»

گروه حوادث 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها