سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر:

خسارت خشکسالی به مزارع گندم

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال پیش بینی می‌شود پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان شامل باغی و زراعی به روش‌های آبیاری نوین مجهز شوند.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال پیش بینی می‌شود پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان شامل باغی و زراعی به روش‌های آبیاری نوین مجهز شوند.
کد خبر: ۱۳۱۰۸۰۹

به گزارش جام جم آنلاین قزوین، احمد مستخدمی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در حال حاضر سه هزار و ۲۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین از محل اعتبارات سال ۹۹ و سال‌های قبل از آن در حال تجهیز به روش‌های آبیاری نوین هستند.

این مسوول گفت: این میزان در قلب ۱۵۱ طرح در مزارع و باغ‌های استان قزوین در دست اجرا است.

مستخدمی افزود: با افزودن طرح‌های جدید و آغاز عملیات اجرایی آنها، سطوح در دست اجرا به پنج هزار هکتار افزایش می‌یابد و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال همین میزان عملیات آبیاری نوین بهره برداری داشته باشیم.

به گفته او، سال گذشته هم چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین شامل باغی و زراعی به روش‌های آبیاری نوین تجهیز شده بودند.

مستخدمی، کاهش قابل توجه مصرف آب را در اراضی کشاورزی از مهمترین مزایای اجرای سامانه‌های آبیاری نوین دانست و افزود: میانگین مصرف آب در آبیاری‌های سنتی در هر هکتار ۱۵ هزار متر مکعب است که اجرای آبیاری نوین می‌تواند این رقم را تا ۱۱ هزار متر مکعب کاهش دهد و به کمتر از چهار هزار متر مکعب برساند.

او با بیان اینکه به دلیل محدودیت منابع آبی در کشور به دلیل برخورداری از اقلیم خشک و نیمه خشک یکی از راه‌های مهم پایداری فعالیت‌های کشاورزی در میهن اسلامی توسعه آبیاری‌های نوین است، یادآور شد: نزدیک به ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به آبیاری نوین مجهز شده اند.

حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قابلیت اجرای سامانه‌های آبیاری نوین را دارند.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها