رئیس جمهور گفت: راه‌اندازی IR-6 و غنی‌سازی ۶۰ درصدی پاسخی به شرارت‌ها بود. اگر صهیونیست‌ها بر علیه ملت ما توطئه کردند، پاسخ خواهیم داد؛ اولین گام همین بود.
کد خبر: ۱۳۱۰۷۹۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،‌حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران صبح امروز (25 فروردین 1400) در  جلسه هیأت دولت ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه برکت، رحمت و مغفرت اظهار داشت: ماه رمضان ماهی است که همه درهای بهشت باز می‌شود و همه درهای جهنم بسته می‌شود و این خلاصه برکات این ماه مبارک است.

وی افزود: این ماه،‌ ماه معنوی است و همه ما در سراسر کشور باید احساس کنیم که ماه رمضان آمده است و فقط این نیست که در خیابان کسی غذا نخورد و یا سیگار نکشد چرا که همه رعایت می‌کنند و البته این‌ها حداقل کار است؛ ماه رمضان ماهی است که باید کاملا معنویت را و برادری را احساس کنیم چرا که در این ماه قلب‌ها تغییر می‌یابد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: خداوند در ماه مبارک رمضان مقدر کرده عمل کم را با ثواب زیاد پاسخ دهد؛ ماه رمضان ماهی است که همه در آن احساس امنیت و آرامش می‌کنند. امنیت فقط به معنای فرود نیامدن بمب بر سرها نیست بلکه در این ماه زبان فحش، تهمت، ناروا و تحقیرها را هم نمی‌شنویم و امنیت حاکم است.

«انسان روزنامه را نگاه می‌کند امنیت است؛ صدا و سیما را نگاه می‌کند، امنیت است؛ سخن مردم را نگاه می‌کند امنیت است؛ مراکز رسمی را نگاه می‌کند امنیت است؛ یعنی هیچ جا انسان احساس نمی کند که ببینم اینجا چه می گویند و آنجا چه نوشته‌اند؟ خیر؛ همه جا خوبی است.»

صهیونیست‌ها بر علیه ملت ما توطئه کنند، پاسخ خواهیم داد

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: راه‌اندازی IR-6 و غنی‌سازی ۶۰ درصدی پاسخی به شرارت‌ها بود. اگر صهیونیست‌ها بر علیه ملت ما توطئه کردند، پاسخ خواهیم داد؛ اولین گام همین بود.

روحانی خاطرنشان کرد: می‌خواهید ‌در مذاکرات دست ما خالی شود ولی دست ما پر است. دو تا دست شما را بریدیم؛ یک دست با IR-6 و یک دست را با غنی سازی ۶۰ درصد زدیم.

رئیس‌جمهور در بخشی از سخنان خود تأکید کرد: همه باید تلاش کنیم این بار سنگینی که دشمنان ما بر روی دوش ما گذاشته‌اند یعنی تحریم و جنگ اقتصادی را پایان دهیم.

وی ادامه داد: بعضی‌ها می‌گویند باید دست ظالم قطع شود اما نه اکنون چرا که در اردیبهشت و خرداد ماه کراهت دارد بگذارید که به تیر برسیم آن وقت مشکلی ندارد، این حرف‌ها چیست باید دست ظالم را فوری قطع کرد. ما تیر و مرداد نداریم  چرا که ظالم آن کسی است که زندگی مردم را گروگان گرفته و مردم را آزار می‌دهد و حتی در تهیه و اکسن و مواد غذایی نیز مزاحمت ایجاد می‌کند.

روحانی یادآور شد: بیش از سه سال است که این فشارها بر روی مردم وجود دارد و باید دست این ظلم را قطع کنیم اگر یک ساعت هم زودتر می‌توانیم این کار را صورت دهیم باید فوراً اقدام کنیم.

وی با طرح این پرسش که ما چرا از مذاکرات می‌ترسیم؟ گفت: من نمی‌دانم این چه حرفی است و چه چیزی است که در سر ما فرو کرده‌اند که سبب شده از حرف زدن و مذاکره بترسیم مگر قرآن نمی‌گوید که با کفار هم جدال احسن داشته باشید بنابر این چرا از حرف زدن می‌ترسید و فرار می‌کنید.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: با تأکید بر اینکه ما قدرتمند هستیم و نباید خود را ضعیف ببینیم تصریح کرد: فکر نکنید ضعیف هستیم به ما می‌گویند می‌دانید روبه‌روی شما چه کسی نشسته است؟ ‌آمریکا.
 
وی افزود: باشد، آمریکا مگر چه کسی است ما قدرتمندیم و با آمریکا مذاکره می‌کنیم همانگونه که در برجام مذاکره کردیم و آمریکا را آوردیم و سر جایش نشاندیم. بنابر این ما توانمند هستیم و اینقدر بر روی توان ما شک نکنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها