«قبول حق» برنامه ای‌ است که تلاش می‌کند با نگاهی به نامه 31 نهج البلاغه که نامه حضرت علی(ع) به امام حسن(ع) است و از آن بعنوان منشور جوانی یاد شده، تلنگری باشد برای همه ما، چرا که تعالی جامعه پس از رشد فکری افراد اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۱۳۱۰۷۲۲

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روابط‌ عمومی رادیوجوان، حسین خلیل نژاد، تهیه‌کننده برنامه گفت: مجله رادیویی «قبول حق» ویژه افطارهای ماه مبارک رمضان است که با اجرای مهدی مفیدی و کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین عباسی آغوی و چهره‌های شناخته شده‌ای چون بهرنگ علوی، مجید جلالی و... به مدت سی شب از ساعت ۱۹:0۰ به مدت نود دقیقه و به صورت زنده روی آنتن رادیوجوان می‌رود.

وی ادامه داد: «قبول حق» برنامه‌ای‌ است از گروه اندیشه رادیوجوان که می‌کوشد با با نگاهی به نامه 31 نهج‌البلاغه، مواردی که در جامعه‌ امروز برای اعتلای زندگی و رشد فکری جوانان به آن نیاز داریم را در قالب موضوعاتی قابل لمس ارائه دهد؛ برنامه «قبول حق» در دومین سال پخش خود، هر روز میزبان یک جوان خواهد بود؛ جوانی که برای مخاطبان رادیو آشناست، از جنس خود ایشان است و حرف‌هایش حرف دل خیلی‌هاست. از این رو ما در رادیوجوان میزبانش هستیم تا از دل بگوید، از خدا، از دنیا، از همسایه و...

خلیل نژاد، گفتگو با بانوان جوان و اهل شعر و فرهنگ و هنر را یکی دیگر از آیتم‌های برنامه «قبول حق» دانست و افزود: در ویژه برنامه افطار ماه مبارک رمضان و در آیتم «مستند مشاغل» هر شب به جوانانی که در شغل‌های مختلف مشغولند «قبول حق» می‌گوید و تلاش سترگ آن‌ها را می‌ستاید. گفتگو با قاریان جوان، یکی از تجربه‌های موفق برنامه‌ قبول حق در سال گذشته بود که امسال نیز تکرار خواهد شد.

تهیه‌کننده «قبول حق» با اشاره به پویش‌های برنامه که با استقبال گرمی از سوی مخاطبان همراه بوده، بیان داشت: از بخش‌های جذاب و شنیدنی این برنامه «سفره اولی‌ ها» و «پویش زوج‌ های روزه اولی» است. امسال در ویژه برنامه افطار «قبول حق»، پویش‌های مناجات خوانی، روزه اولی، سفره اولی را خواهیم داشت که سال گذشته از آنها استقبال خوبی شده بود اما پویش جدید و اختصاصی سال 1400 «پویش قبول حق» است که در آن شنونده‌ها می‌توانند از طریق خط اختصاصی برنامه به شماره 09030888162 در قالب یک جمله به یک نفر بابت انجام یک کار خیر «قبول حق» بگویند و در هر قسمت برنامه یک برنده معرفی خواهد شد. فراخوانی این پویش از طریق فضای مجازی رادیو جوان منتشر شده‌است.

وی اظهار کرد: در پویش سفره اولی‌ ها، زوج‌ های جوانی که اولین ماه رمضان را در کنار هم سپری می‌کنند، تصاویر سفره افطار خود را از طریق کانال اختصاصی برنامه ارسال می‌کنند تا در پایان ماه مبارک رمضان و در روز عید سعید فطر به قید قرعه به برندگان این مسابقه جوایزی اهدا خواهد شد.

حسین خلیل نژاد پیرامون دیگر قسمت‌های برنامه گفت: گزارش حرکت‌های مردمی و خیرخواهانه و بخش پزشکی از دیگر بخش‌ های «قبول حق» است که در طول ماه مبارک رمضان هر شب یک متخصص تغذیه نکاتی را درباره تغذیه علمی و صحیح روزه دار در ماه مبارک رمضان بیان می‌کند؛ با توجه به شیوع بیماری کرونا، بخشی از مطالب ایشان درباره تغذیه درست برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری اختصاص خواهد داشت.

تهیه‌کننده ویژه برنامه افطار رادیو جوان در پایان افزود: سال گذشته «قبول حق» به مناسبت حضور همكاران راديو جوان در حرم مطهر امام رضا (ع) اقدام به پخش آيتم كوتاه «دلتنگى براى سلطان طوس» نمود که موجب شد تعداد زیادی پيامك تشکر و سپاس‌گزاری برای برنامه ارسال شود و رکود تعداد پیامک برنامه را جابجا کند؛ در رمضان 1400 نیز امیدواریم بتوانیم با همراهی و تعامل صمیمانه با هواداران رادیوجوان، لحظاتی خاطره انگیز را پای سفره افطار برای ایشان رقم بزنیم.

گفتنی‌ است؛ برنامه «قبول حق» کاری از گروه اندیشه، ویژه برنامه افطارهای ماه مبارک رمضان رادیوجوان است که با تهیه‌کنندگی حسین خلیل نژاد، اجرای مهدی مفیدی، نویسندگی سمیرا جعفری، خدیجه ابراهیمی و مهدی رسولی و تلاش اکرم زمانی، منصوره توحیدلو، سمیه نازنینی، فاطمه فراهانی، حسن معین، حمیدرضا کاشی و الهام وحدت به مدت سی شب ساعت 19:00 تا 20:30 از موج FM 88MHz تقدیم شنوندگان می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها