رئیس حوزه هنری یزد گفت : همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی 10 عنوان کتاب تازه منتشر شده نویسندگان یزدی که به همت حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده در رسانه ملی رونمایی شد.
کد خبر: ۱۳۱۰۶۳۶

به گزارش خبرنگارجام جم انلاین ،رئیس حوزه هنری یزد با بیان این خبر اظهارداشت: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی 10 عنوان کتاب از تازه‌های نشر این نهاد در قالب ویژه برنامه هفته هنر انقلاب اسلامی طی دو برنامه تلویزیونی در شبکه یزد رونمایی و معرفی شد.

وی افزود: این آثار در زمینه‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سبک زندگی و اجتماعی تولید شده، و نیمی از این آثار به قلم دانش آموزان نوجوان که دوره آموزش تخصصی نویسندگی را در حوزه هنری گذرانده‌اند، نوشته شده است.

کوچک زاده تصریح کرد: در شب نخست، کتاب‌ «تربیت انسانی تمدن اسلامی» به کوشش وحید حُسنی، «چت‌های باورنکردنی» اثر مهدی فیاض، «مین‌های عمل نکرده» نوشته محمد حیدری، «مین‌های عجیب و غریب» به قلم محمدصالح قدیری، «مناطق رنگی» اثر مشترک سجاد دُرستان و محمدصالح قدیری و «باشگاه آدم فضایی‌ها» نوشته سجاد طحان‌پور با حضور صاحبان آثار پرده‌برداری شد. این آثار اوایل فروردین امسال روانه بازار کتاب شده است.

رئیس حوزه هنری یزد ادامه داد: در شب دوم نیز از رمان «حام» نوشته جلال توکلی، «واو» اثر اسماعیل واقفی، «سکه‌های سفالی» نوشته علی یاری و مجموعه شعر «نسخه محرمانه» سروده سید محمدصادق آتشی  رونمایی شد.

مستند روایت فتح، تداعی کننده روزهای حماسه و مقاومت است

وی با اشاره به مستند‌ روایت فتح گفت: مردم همواره این مستند ماندگار و خاطره‌انگیز و سایر آثار شهید آوینی را به یاد دارند و امروز نیز روایت فتح، تداعی کننده روزهای حماسه و مقاومت است و هنرمندان به ویژه نسل جوان، شهید آوینی را به عنوان یک هنرمند نمونه پذیرفته و از وی تأثیر می‌گیرند.

رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به شعار «هنر متعهد به حقیقت» اظهار داشت: هنرمند انقلاب اسلامی در ماجراها و رویدادها، همواره به دنبال حقیقت می‌گردد و رهرو برنامه‌های خدا است و شهید آوینی در آثارش به دنبال حقیقت است و همین نگاه و تعهد به حقیقت در نسل‌های بعد از او نیز جریان دارد.

کوچک زاده افزود: رهبر معظم انقلاب درباره سید شهیدان اهل قلم نوشته‌‌اند؛ یاد شهید آوینی غالبا با من است که این نشان دهنده اخلاص و مجاهدت این شهید گرانقدر است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره شهدای دانش آموز استان یزد گفت: باید در زمینه معرفی شهدای دانش آموز به نسل امروز بیشتر تلاش کنیم؛ در همین زمینه حوزه هنری یزد مستند «زمستان آن سالها» روایت زندگی شهید محمدحسین ذوالفقاری نوجوان‌ترین شهید دفاع مقدس را تولید کرده که در هفته هنر انقلاب اسلامی از شبکه یزد پخش خواهد شد.

در این برنامه تلویزیونی که رئیس حوزه هنری یزد و حجت الاسلام علی یاری نویسنده سکه‌های سفالی هم حضور داشتند، حجت الاسلام مهدی پرنیان مسئول دفتر طنز حوزه هنری استان، شعر طنزی با موضوع افول آمریکا خواند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها