کد خبر: ۱۳۱۰۵۸۰
نحوه عیب یابی قطع شدن صدای تلویزیون سامسونگ
سامسونگ، غول الکترونیکی کره جنوبی، امروزه مجموعه ای گسترده از محصولات پیشرفته الکترونیکی، از تلفن های هوشمند گرفته تا تلویزیون های هوشمند را تولید و روانه بازار می کند. تلویزیون ها یکی از مهمترین خطوط تولید شرکت سامسونگ هستند که در یک مجتمع تجاری با بیش از 211 میلیارد دلار فروش سالیانه فعالیت می کنند.

اگرچه سامسونگ الکترونیک از کیفیت و ایمنی بالایی برخوردار است اما مانند هر محصول الکترونیکی در معرض خرابی و یا دیگر مشکلات است. یکی از رایج ترین مواردی که در تلویزیون های سامسونگ گزارش می شود، مشکلات صدا است. اغلب اوقات علت چنین خطایی به سادگی برطرف می شود اما در مواردی نیز می تواند نتیجه خرابی سخت افزاری تلویزیون باشد.

در این مقاله که توط تکنسین های مرکز تعمیرات تلویزیون مشهد تهیه شده است، به شما نشان خواهیم داد که چگونه تلویزیون سامسونگ خود را عیب یابی کنید.
 

نحوه عیب یابی قطع شدن صدای تلویزیون سامسونگ
عیب یابی اساسی

 
1.      mute
اولین چیزهایی که باید امتحان کنید، ساده ترین موارد هستند. اگر در تلویزیون تصویر دارید اما صدا ندارید، ممکن است مشکل به سادگی فشار دادن دکمه  mute"" بر روی کنترل باشد. دکمه mute روی کنترل تلویزیون را مجددا بفشارید و اگر مشکل برطرف نشد، مراحل دیگر را امتحان کنید.
2.      ورودی های تلویزیون
گزینه "Source" موجود بر روی کنترل را فشار دهید و ورودی های تلویزیون سامسونگ خود و تنظیمات آن ها را بررسی کنید. اگر منبع تلویزیون سامسونگ شما روی گزینه ای باشد که تنظیم نکرده اید، داده های صوتی پخش نخواهد شد.
3.      خروجی صدای تلویزیون
آیا تابحال از هدست در تلویزیون خود استفاده کرده اید؟ بسیاری از افراد به خصوص گیمرها ممکن است از یک هدفون سیمی متصل به جک خروجی صدای تلویزیون استفاده کنند. اگر هدفون به خروجی صدا وصل باشد، هر صوتی به آن تجهیزات هدایت می شود و در صورت نبودن هدست نیز ممکن است صدا پخش نشود.
همچنین در صورت عدم استفاده از هدست نیز درگاه هدست را به لحاظ وجود هر نوع زباله ای که موجب گرفتگی آن شده باشد بررسی کنید.
4.      اتصالات فیزیکی تلویزیون
اگر هنوز صدا ندارید، تمام اتصالات فیزیکی بین تلویزیون و هر سخت افزار مرتبط با آن را بررسی کنید. کنسول های بازی، گیرنده های ماهواره ای و گیرنده دیجیتال تلویزیون از این موارد هستند. اطمینان حاصل کنید که تمام اتصالات محکم به درگاه های سمت راست وصل شده اند.
5.      بررسی کانال خروجی صدا
در آخر، بررسی کنید که کدام کانال خروجی برای صدا انتخاب شده است. اگر بلندگوهای خارجی به تلویزیون متصل کرده اید، مطمئن شوید که خروجی صدای تلویزیون شما وارد آن ها می شود. برعکس، اگر از بلندگوهای خارجی استفاده نمی کنید، مطمئن شوید که بلندگوهای داخلی تلویزیون غیرفعال نیستند. این اطلاعات را با ورود به تنظیمات و گزینه صدای تلویزیون پیدا خواهید کرد.
 
نحوه عیب یابی قطع شدن صدای تلویزیون سامسونگ

عیب یابی پیشرفته

اگر هیچ یک از روش های بالا مشکل صوتی تلویزیون سامسونگ شما را رفع نکرد، باید به سراغ برخی از تکنیک های پیشرفته بروید.
 
1.      خاموش و روشن کنید
اولین چیزی که باید امتحان کنید چرخه قدرت استاندارد به سبک قدیمی است. تلویزیون سامسونگ خود را خاموش کرده و آن را از دیوار جدا کنید. یک دقیقه وقت بگذارید. سپس تلویزیون را مجددا به برق متصل کرده و روشن کنید. همانند بسیاری از انواع دیگر سخت افزار ها، خاموش و روشن کردن اغلب می تواند مشکلات موقتی را برطرف کند.
 
2.      تنظیمات مکان تلویزیون
در مرحله بعدی، با فشار دادن گزینه تنظیمات از روی کنترل تلویزیون و ورود به بخش زبان/مکان مطمئن شوید که تلویزیون بر روی مکان صحیحی تنظیم شده است. در صورت عدم اطلاع از مکان می توانید کتابچه راهنمای تلویزیون را مطالعه کنید و یا از مرکز تعمیرات ال سی دی مشهد کمک بخواهید.
 
3.      تست تشخیص صدا
آخرین مرحله عیب یابی عدم وجود دصا در تلویزیون سامسونگ اجرای تست تشخیصی صدا در منوی پشتیبانی تلویزیون است. بسته به نوع ساخت و مدل تلویزیون سامسونگ شما، این تست ممکن است در بخش های مختلف در ساختار منو پیدا شود.
 
گزینه "Menu" را از کنترل فشار دهید. سپس منوی "Support" را انتخاب کنید. از آنجا گزینه "Self Diagnosis" و سپس "Sound Test" را انتخاب کنید. پس از انجام این مراحل، تلویزیون باید از بلندگوهای داخلی صدا پخش کند. اگر صدا را می شنوید، پس مشکل صدا (هر چه که باشد) در اجزای تلویزیون نیست. اگر صدا را نمی شنوید مشکل یا در اتصال صدا در تلویزیون است یا بلندگوهای داخلی تلویزیون مشکل دارد.
 

سایر مشکلات احتمالی

 
براساس تجربه ما، چندین مشکل دیگر نیز وجود دارد که بر روی صدا در تلویزیون هوشمند سامسونگ تأثیر می گذارد.
·         از یک بلندگو یا نوار صوتی خارجی استفاده کنید. اغلب تغییر مسیر صدا به یک دستگاه دیگر می تواند مشکل صدای تلویزیون شما را برطرف کند.
 
·         پورت های HDMI را بررسی کنید. تمام دستگاه های خود را از برق بکشید و دوباره آنها را به پورت های مختلف تلویزیون متصل کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که تمام درگاه ها تمیز و عاری از هرگونه آشغال هستند.
 
·         فرمت صوتی ورودی HDMI را در تنظیمات بررسی کنید. تغییر وضعیت بین گزینه های مختلف، ممکن است صدای تلویزیون را بازگرداند.
 
·         دستگاه های سازگار با بلوتوث ممکن است در مسیریابی صوتی صحیح مشکل داشته باشند. اگرچه ممکن است از این ویژگی در هنگام نصب تلویزیون استفاده نکرده باشید اما ممکن است خطایی در تلویزیون وجود داشته باشد که فرکانس بلوتوث را فعال کرده باشد.
نحوه عیب یابی قطع شدن صدای تلویزیون سامسونگ

مرکز تعمیرات تلویزیون سامسونگ در شهر مشهد
اگر تمام موارد این مقاله را امتحان کردید و مشکل برطرف نشد، احتمالاً مشکل از خود تلویزیون است و زمان آن فرا رسیده که از یک مرکز تعمیرات تلویزیون در مشهد کمک بگیرید. یک مرکز تخصصی نصب و تعمیر تلویزیون می تواند مشکلات مربوط به صدای تلویزیون را تشخیص داده و به راحتی برطرف نماید.
پاراتک
پاراتک مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون LCD و  LED مشهد با دارا بودن تیم مهندسی الکترونیک و انفورماتیک می تواند انواع مشکلات تلویزیون شما را برطرف نماید. تیم ما با تجربه و دانش گسترده خود انواع خدمات نصب تلویزیون و همچنین سرویس و نگهداری تلویزیون های برندهای مختلف را با بالاترین کیفیت در زمانی کوتاه ارائه می نماید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها