هشدار شدید اللحن استاندار چهار محال به مسافران تعطیلات عید فطر

تمامی مراکز خدماتی و گردشگری استان تعطیل و هیچ نوع خدماتی به مسافران ارائه نخواهد شد

استاندار چهارمحال و بختیاری :

ظرفیت بیمارستان های استان تکمیل است !

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تخت‌های بیمارستانی پیش‌بینی شده برای بستری بیماران کرونایی تکمیل است، بنابراین باید مکانی برای بستری بیماران مانند مدارس و نقاهتگاه ها در شرایط بحرانی از هم‌اکنون پیش‌بینی شود.
کد خبر: ۱۳۱۰۵۴۰

به گزارش جام جم آنلاین چهار محال و بختیاری؛ اقبال عباسی 23 فروردین ‌ماه در ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونای استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید در اجرای قوانین، مصوبات و همچنین نظارت و بازرسی از بازار، ادارات، ارگان‌ها و ... جدیت وجود داشته باشد، اظهار کرد: گزارش روزانه این بازرسی‌ها باید به دبیرخانه ستاد کرونا ارسال شود، اگر ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها به درستی اجرا می‌شد، قطعا نباید وضعیت به شرایط بحرانی می‌رسید، برخورد با متخلفان در اولویت باشد.

همه مدیران باید تابع مصوبات ستاد کرونای استان باشند

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مصوبات ستاد کرونا در استان برای مدیران دستگاه‌های اجرایی پس از ابلاغ لازم‌الاجرا است، گفت: پس از ابلاغ مصوبه هیچ مدیری نمی‌تواند به بهانه هماهنگی با وزارتخانه مربوطه از اجرای مصوبه امتناع کند.

تمامی شهرستانهای استان در وضعیت قرمز قرار دارند

وی با تاکید بر اینکه وضعیت استان از نظر شیوع کرونا در حالت مطلوبی قرار ندارد، بیان کرد: تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، ظرفیت‌ تخت‌های بیمارستانی پیش‌بینی شده برای بستری بیماران کرونایی در حال تکمیل است، بنابراین باید مکانی برای بستری بیماران مانند مدارس و نقاهتگاه ها در شرایط بحرانی از هم‌اکنون پیش‌بینی شود.

تمامی ارگانها و نهاد ها باید به خط شوند

عباسی افزود: نقاهتگاه ها با متولی‌گری سپاه و اورژانس به سرعت تجهیز و برای پذیرش بیماران کرونایی آماده شود، کپسول اکسیژن، تخت بستری و پتو از ملزومات نقاهتگاه است. ارگان‌هایی از جمله بسیج، هلال‌احمر، بهزیستی، نیروی انتظامی، بنیاد شهید و انجمن خیرین کسپول‌های اکسیژن مازاد خود را در اختیار نقاهتگاه ها قرار دهند.

دورکاری به معنای تفریح و مسافرات برای کارمندان نیست

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بانک‌ها و ادارات باید خلوت شوند، یادآور شد: در وضعیت قرمز کرونایی باید تنها یک سوم کارمندان در محل کار حضور داشته و مابقی کارمندان در دورکاری باشند، اما باید مراقبت شود که دورکاری به معنای این نیست که کارمندان از این فرصت برای تفریح و مسافرت استفاده کنند، بلکه باید امورات شغلی را از منزل پیگیری کنند.

بانک ها به مشتریان مهلت داده و با آنها مدارا کنند

وی اضافه کرد: همچنین بانک‌ها در این ۱۰ روز تنها ملزم به ارائه خدمات ضروری هستند و نباید به‌ بهانه اخذ تسهیلات و ... در بانک‌ها تجمع شود، با توجه به تعطیلی بازار، برای پرداخت اقساط نیز به افراد مهلت داده شود.

اعلام آمادگی بسیج برای همکاری با دولت

عباسی در خصوص کمبود نیروی نظارتی در ارگان‌های مرتبط با امر نظارت، تصریح کرد: بسیج برای جبران این کمبود اعلام آمادگی کرده است، فرمانداران در شورای تامین میزان نیروی مورد نیاز خود را برای مباحث امنیتی، ترددها و نظارت به فرمانده سپاه هر شهرستان اعلام کنند، همچنین بازرسان دستگاه های‌ نظارتی و کادر مراکز بهداشت و درمان شامل دورکاری نمی‌شوند.

در صورت شلوغی خیابانها مجبور به مسدود نمودن خیابانها خواهیم شد

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت غیرضروری برخی از اصناف در خیابان‌های پرتردد شهرستان‌ها مانند خیابان کاشانی و ملت، توضیح داد: باید تذکرات لازم به این اصناف داده شود، اگر نتوانیم با مباحث نظارتی از شلوغی در این خیابان‌ها بکاهیم، مجبوریم این خیابان‌ها را برای کاهش تردد و تجمع مسدود کنیم.

وی در خاتمه گفت: اصناف به غیر از گروه شغلی یک عموما باید تعطیل باشند، در شهرستان‌ها برای تعمیرگاه‌های لوازم خانگی و موبایل به‌صورت شیفت‌بندی برنامه تعیین شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها