آمار ارائه شده از سوی رویترز حاکی از آن است که بیش از 3 میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.
کد خبر: ۱۳۱۰۳۴۴

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار کرونا در رسانه های سراسر جهان است:

 

*محققان می گویند ویروس کرونای جهش یافته در آفریقا آنچنان ساختار پیچیده ای دارد که از میان واکسن ها حداقل واکسن فایزر ساخت آمریکا را بی اثر می کند.

*در فیلیپین هم اکنون محدودیت های سرسختانه ای حاکم است و رفت و آمد تحت شدیدترین کنترل ها قرار دارد. اما قرار است از فردا حجم زیادی از محدودیت های رفت و آمدی کمتر شود.

*فراهم سازی مقدمات برای میزبانی از المپیک توکیو از سوی مقامات ژاپن همچنان ادامه دارد. کمیته سازماندهی بازی های المپیک 300 اتاق در هتل های مختلف را برای اسکان و قرنطینه ورزشکارانی در نظر گرفته که در طول بازی های المپیک مبتلا به کرونا می شوند.

*کره جنوبی استفاده از واکسن کرونای آسترازنکا را مجاز کرد. این واکسن حتی به افراد زیر 30 سال هم تزریق می شود. واکسن آسترازنکا روزهایی به شدت جنجالی را پشت سر گذاشته است. چند فرد در سراسر جهان بعد از تزریق این واکسن دچار لختگی خون شدند که این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.

*رویترز تخمین می زند بیش از 3  میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده باشند. رقم دقیق اعلام شده 3 میلیون و 57 هزار و 726 نفر است.

*100 میلیون دوز واکسن کرونا در کشور هند آماده توزیع است. بحران عمیق کرونایی در این کشور ادامه دارد. در 24 ساعت اخیر 116 هزار و 238 تست کرونا در این کشور مثبت اعلام شده است. 618 تن دیگر هم جان باختند.

*دولت های فرانسه و آلمان به روند واکسیناسیون همگانی سرعت می بخشند.

*در بریتانیا با وجود مشکلات متعددی که در رابطه با واکسن آسترازنکا عنوان شده هیچ برنامه برای توقف واکسیناسیون با این نوع واکسن وجود ندارد.

*انتقادات به فیسبوک آغاز شده است. مدیران این پلتفرم اجتماعی متهم به این هستند که در برابر انتشار اخبار نادرست و دروغ درباره کرونا و نظریه «توطئه کرونا» به کندی عمل می کنند و موارد شبهه برانگیز را حذف نمی کنند.

*نیویورک تایمز خبر داد که نرخ ابتلای بازیکنان بیسبال و فوتبال آمریکایی در لیگ های ملی این کشور بسیار بالاست و باید دستور اضطراری برای توقف این لیگ ها وجود داشته باشد.

*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها