مقامات دولت جو بایدن در آمریکا از استمرار حضور خود در عراق سخن می‌گویند، هر چند می‌خواهند بخشی از این حضور را به بهانه مشورت به نیروهای عراقی صورت دهند! سوال اصلی اینجاست؛ بازیگری که خود نقش ایجادکننده بحران عراق و حامی گروه‌های تروریستی را داشته است، اکنون چگونه می‌خواهد در نقش حل‌کننده بحران در منطقه ایفای نقش کند؟! این سوال مهمی است که دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در آمریکا و عوامل آنها در منطقه هیچ‌گاه قدرت پاسخ‌دهی به آن را ندارند.
کد خبر: ۱۳۱۰۳۲۰

صورت مساله در عراق و منطقه کاملا مشخص است: جبهه مقاومت در قوی‌ترین وضعیت ممکن قرار دارد.
شکست متجاوزان در یمن روزبه‌روز قطعی‌تر می‌شود.

از سوی دیگر، تلاش رژیم صهیونیستی و واشنگتن برای احیای داعش در منطقه با شکست روبه‌رو شده است.

رزمندگان مقاومت هر بار که داعش و گروه‌های تروریستی خواسته‌اند اقداماتی را در مقابل ملت‌های منطقه صورت دهند، نقشه آنها را ناکام گذاشته‌اند.

امروز مقاومت، پیروز میدان است. بدون شک اشغالگران با اصرار بر حضور در منطقه و کشورهایی مانند عراق، دچار بدترین اشتباه راهبردی و محاسباتی ممکن شده‌اند. رزمندگان مقاومت امروز نسبت به هر زمان دیگری قوی‌تر هستند.

امروز آمریکا و متحدان آن بیش از هر زمان دیگری در مقابل گفتمان مقاومت احساس شکست و ناتوانی می‌کنند.

در این میان، دولت جدید آمریکا به جای درس‌گرفتن از آنچه در دوران ریاست جمهوری بوش، اوباما و ترامپ گذشته است، در حال تکرار همان خطا در منطقه است.

از این رو آنها (اعضای دولت آمریکا) باید بدانند هزینه شکست آنها در منطقه به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت.

شکست دشمنان جبهه مقاومت، امری مسجل در منطقه است. دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و سیاست خارجی آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه قدرت محاسبه وزن، جایگاه و قدرت جبهه مقاومت را نداشته‌اند.

بهتر است آنها تجربیاتی مانند شکست رژیم صهیونیستی در برابر حزب ا... لبنان در جنگ سال ۲۰۰۶ میلادی و دیگر شکست‌هایی که در منطقه پذیرفته‌اند را به یاد آورند.

در هر حال، واشنگتن امروز به هیچ یک از اهداف خود در عراق نرسیده و بازی را در این کشور باخته است. پس از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، معادلات امنیتی عراق به گونه‌ای پیش رفته که جایی برای تنفس آمریکا در بغداد باقی نگذاشت. 

این در حالی بود که مقامات آمریکایی هرگز تصور شکل‌گیری پدیده‌های جاری در عراق را نداشتند. انسجام محور مقاومت در منطقه و تظاهرات میلیونی ملت عراق در تاکید بر اخراج نیروهای آمریکایی، محصول این روند بود.

آمریکا حتی در دوران شیوع کرونا نیز سعی کرد به هر نحو ممکن به بازیابی توان از دست‌رفته خود در عراق بپردازد. اما گروه‌های مقاومت هرگونه رفتار واشنگتن را رصد کرده و اجازه احیای فعالیت‌های آمریکا در این کشور را نخواهند داد.

آمریکا هم‌اکنون چاره‌ای جز ترک کامل عراق و منطقه ندارد و هر اندازه در این خصوص تعلل کند، قطعا هزینه‌های سخت‌تری را متحمل خواهد شد.

فادی بودیه - سردبیر نشریه لبنانی المرایا / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها