مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: درخواست بازنشستگی یک هزار و 783 نفر که در مشاغل سخت و زیان‌آور فعالیت داشته‌اند، تأیید شد.
کد خبر: ۱۳۱۰۱۲۷

به گزارش جام جم آنلاین لرستان؛ «علی آشتاب» افزود: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با 20 سال سابقه کار متوالی و یا 25 سال سابقه کار متناوب می توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آنها در کمیته های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور در سال 99 ، کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور با تشکیل 36 نشست و کمیته تجدید نظر مربوطه با تشکیل 13 نشست نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور اقدام کرد. 

آشتاب اظهار کرد: از تعداد2 هزار و 348 درخواست که در کمیته بدوی و تجدید نظر مطرح شده ، یک هزار و 783 درخواست مورد تایید قرار گرفت و برای اقدام های بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد. 

وی با بیان اینکه کمیته‌های استانی از نمایندگان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تامین اجتماعی، تشکل کارگران و کارفرمایان استان تشکیل شده است، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا کارگران می توانند درخواست خود را با مراجعه به سامانه سخت و زیان آور به نشانی اینترنتی SAKHT.MCLS.GOV.IR ثبت کنند.

آشتاب عنوان کرد: بنا بر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ایمنی و بهداشت کار کارگاه های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره ای و زمان بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد و موارد لازم تذکر داده می شود.

آشتاب بیان کرد: کارفرمایان مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه های مرتبط و به خصوص ضد عفونی کردن مرتب واحدهای خود در مقابله با ویروس کرونا هستند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها