مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از اجرای طرح مبارزه با «آفت جوانه خوار بلوط و آفت لورانتوس» درسطح جنگل های لرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۰۱۰۷
به گزارش جام جم آنلاین لرستان، شیرزاد نجفی افزود: این طرح در راستای مبارزه بیولوژیک و در سطح ۱۱ هزار هکتار در جنگل‌های استان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: آفت برگ خوار یکی از مهمترین آفت ها برای جنگل است و متاسفانه در فصل بهار همه ساله سطح وسیعی از جنگل ها به این آفت آلوده می‌ شود.
 
وی تصریح کرد: این پروژه شامل دو مرحله پایش، کنترل و مبارزه است که در راستای اهداف و وظایف سازمانی در سطح ۲۰ هزار هکتار از جنگل های استان محلول پاشی می شود.
 
نجفی با اشاره به اینکه مبارزه با لورانتوس و برگ خوار بلوط در مناطق سپیددشت، قلعه گل، داد آباد، تاف، ناوه کش، الیگودرز، مله شبانان، دره اناران در حال اجراست، بیان کرد: هزینه این عملیات اعتباری معادل ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات مصوب ملی بوده است.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار کرد: هزار هکتار مساحت، جزو جنگل‌های زاگرس به شمار می روند که به لحاظ حفاظت از منابع پایه آب و خاک،  تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، قابلیت اکوتوریستی، مسائل زیست محیطی و... دارای اهمیت منحصر به فرد هستند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها