رئال مادرید با زیدان حذف می‌شود؟

امیدواری لیورپول به اجرای سناریوی بارسلونا

من‌سیتی به دنبال یک برد راحت مقابل دورتموند در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

لیورپول در فکر انتقام از رئـال

 بعد از وقفه‌ای حدودا سه هفته‌ای، لیگ قهرمانان اروپا از امشب در دو شهر از سر گرفته می‌شود تا رسما مرحله یک چهارم نهایی این فصل کلید بخورد.
کد خبر: ۱۳۰۹۵۴۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، برای فوتبال‌دوستان چه چیز بهتر از آن‌که در دو روز چهار بازی جذاب و دیدنی را تماشا کنند تا تعطیلی دو هفته‌ای فوتبال به دلیل فیفا‌دی جبران شود. در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر، شاگردان پپ گواردیولا به مصاف دورتموندی می‌روند که به زعم بسیاری از کارشناسان، یکی از سینوسی‌ترین تیم‌های این فصل فوتبال اروپاست. در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانوی شهر مادرید هم رئال، میزبان لیورپول است تا خاطره فینال لیگ قهرمانان دو فصل پیش در شهر کی‌یف دوباره زنده شود.

من‌سیتی در حالی به مصاف زنبورها می‌رود که خیال خیلی از هوادارانش بابت قهرمانی در این فصل از لیگ جزیره راحت شده است. آنها که حالا فاصله‌شان با تیم دوم به ۱۴ امتیاز رسیده است، این رویا را در سرشان شکل می‌دهند که آیا می‌توانند در پایان این فصل، اولین قهرمانی‌شان در لیگ قهرمانان را جشن بگیرند یا نه ؟ در آن طرف، دورتموند نهایت کاری که بتواند در بوندس‌لیگا انجام دهد، کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد است زیرا با ۴۳ امتیاز در رده پنجم است و اختلافش با تیم چهارم به ۷ امتیاز رسیده است.

عکس همین قضیه برای بازی لیورپول و رئال صدق می‌کند. لیورپول با برد این هفته‌اش مقابل آرسنال خود را به جمع ۶ تیم بالای جدول لیگ جزیره رسانده و شاید بالاترین موفقیتش در این فصل، کسب سهمیه برای فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا باشد. در مقابل رئال با برد ۲ بر صفر مقابل ایبار و بعد از مشاهده باخت اتلتیکو، فاصله‌اش با صدر بسیار کم شده و امیدوار به بازی‌های آینده است.  در کنار جذابیت و هیجان دو بازی امشب، آمار و ارقامی به چشم می‌خورد که بدون شک دیدن این بازی‌ها را لذت‌بخش‌تر می‌کند. در ادامه نگاهی کوتاه به این آمار می‌اندازیم.

رئال - لیورپول

این ششمین تقابل دو تیم در بازی‌های اروپایی محسوب می‌شود که در ۵ بازی قبلی کفه لیورپول به مراتب سنگین‌تر بوده است. قرمزهای آنفیلد سه پیروزی به دست آورده و فقط یک بار مقابل مادریدی‌های باخته‌اند. در پنج تقابل اخیر، هر دو تیم هفت گل به ثمر رسانده بودند.

این برای اولین‌بار در قرن جدید است که رئال تنها نماینده اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی محسوب می‌شود. از طرف دیگر، این برای هفدهمین‌بار است که رئال به جمع هشت تیم نهایی لیگ قهرمانان اروپا می‌رسد.

رئالی‌ها تا قبل از بازی امشب، ۱۳ بازی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان مقابل تیم‌های انگلیسی انجام داده‌اند که هشت پیروزی و ۵ شکست در کارنامه‌شان ثبت شده است. آخرین شکست آنها مقابل یک تیم انگلیسی به فصل قبل و مقابل من‌سیتی بر می‌گردد که در رفت و برگشت به شاگردان پپ باختند و حذف شدند.

این برای هشتمین‌بار است که لیورپولی‌ها به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان می‌رسند. آخرین تقابل لیورپول مقابل یک تیم اسپانیایی به مرحله حذفی فصل قبل بر می‌گردد که توسط اتلتیکو مادرید حذف شدند. لیورپول تاکنون ۱۲ بازی در مرحله حذفی مقابل تیم‌های اسپانیایی انجام داده که ثمره‌اش ۹ پیروزی و سه باخت بوده است.

حسین خلیلی - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها