معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی خبرداد:

تشکیل قرارگاه ساماندهی گوشت مرغ / مردم گرانفروشی‌ها را گزارش دهند

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از تشکیل قرارگاه ساماندهی گوشت مرغ خبر داد و گفت: این قرارگاه با هدف آرامش بخشی در زمینه تولید، توزیع و نظارت بر قیمت مرغ با دستور رئیس جمهور تشکیل شده است و شبانه روزی در تمام کشتارگاه‌ها نیرو‌هایی مستقر هستند.
کد خبر: ۱۳۰۹۴۲۶

به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان غربی، مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی  در گفتگو با خبرنگاران گفت: با بهبود روند توزیع مرغ در تمام استان‌ها، در یک تا دو روز آینده آرامش بیشتری را در بازار شاهد خواهیم بود.
وی با بیان اینکه قیمت مرغ در درب مغازه‌ها ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است، افزود: مردم همکاری کنند و هر کجای گرانفروشی مشاهده کردند به بازرسان اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد شود.
وی با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ در ۵ ماه گذشته به دلیل افزایش قیمت ذرت، کنجاله و دارو‌های وارداتی بوده است، گفت: نهاده مورد نیاز واحد‌های طیور شامل ذرت و سویا از آبان پارسال تاکنون تامین شده است و فقط شاهد تغییرات قیمتی هستیم که بزودی این مشکل هم برطرف می‌شود.
رضایی افزود: برای جلوگیری از متضرر شدن تولید کننده‌ها، واحد‌های صنفی، کشتارگاه‌ها این افزایش قیمت مرغ صورت پذیرفت.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی به افزایش تولید و عرضه مرغ در سطح کشور تا سه ماه آینده اشاره کرد و گفت: اسفند پارسال ۱۱۸ میلیون قطعه و فروردین امسال ۱۲۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های پرورش طیور سراسر کشور صورت گرفته و پشتوانه خوبی برای تامین مرغ مورد نیاز مردم تا ماه مبارک رمضان وجود دارد و نگرانی در این راستا وجود ندارد.
وب درباره توزیع نهاده‌ها با ارز ترجیحی گفت: تمام نهاده‌های وارداتی ذرت و سویای مورد نیاز پرورش طیور برای مرغ اجداد، گله‌های مادر و جوجه‌های گوشتی، کامل تأمین می‌شود و نظام‌مند (سیستمی) در سامانه بازارگاه بین مرغدارانی که جوجه ریزی کرده اند در کمترین زمان توزیع می‌شود.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر نهاده‌ها با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به مرغداران برسد قیمت تمام شده مرغ چقدر باید باشد گفت: قیمت اعلام شده توسط ستاد ساماندهی گوشت مرغ کشور شامل قیمت تمام شده به علاوه ۱۰ درصد سود برای مرغداران بوده است یعنی ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان در مرغداری و حدود ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان در کشتارگاه قیمت مرغ می‌شود که ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان برای مصرف کننده تعیین شده است..

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها